سرانجام 6 قرارداد خودرویی

12:14 - 1400/01/25
به گفته رییس هیات عامل ایدرو 6 قرارداد خوردویی با حضور ایدرو و شرکت‌های ایرانی «ایران خودرو» و «سایپا» و شرکای خارجی همچون «پژو»، «رنو»، «فولکس واگن» و «هیوندا» بسته می‌شود. منصور معظمی پیش‌تر از 5 قرارداد خودرویی سخن به میان آورده بود.

عصر خودرو: منصور معظمی با بیان اینکه طبق سند توسعه خودرو باید در سال 1404 میزان سه میلیون دستگاه خودرو تولید و یک میلیون خودرو نیز صادر کنیم، اظهارکرد:  امسال در ده ماهه اول سال میزان تولید خودرو ما معادل 12 ماه سال گذشته بوده و یک میلیون و پنجاه هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که 91 درصد آن محصول دو خودروساز بزرگ کشور یعنی «ایران خودرو» و «سایپا» بودند و در پایان سال نیز به رقم یک میلیون و 300 هزار دستگاه خواهیم رسید. در سال آینده هم تولید 1.5 میلیون دستگاه در برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گنجانده شده است.

به گفته معظمی در صنعت خودرو تاکنون 6 قرارداد نهایی شده؛ به طوریکه دو قرارداد در شرکت «ایران خودرو» داریم که در اسفندماه نخستین محصول آن به بازار عرضه خواهد شد. در سه ماهه اول سال آینده نیز «سایپا» محصول جدید خود را به بازار تحویل خواهد داد. قرارداد چهارم به «ایدرو» و «رنو» اختصاص دارد. قرارداد بعدی که تا پایان سال نهایی خواهد شد، با «فولکس واگن» با بخش خصوصی نهایی خواهد شد و در آخر قرارداد «هیوندای» با یک شرکت خصوصی بسته شده است. وی پیش از این 5 قرارداد خودرویی سخن به میان آورده بود. این در حالی است که «دنیای بورس» پیش‌تر درباره فرجام قرارداد خودرویی‌ها نیز خبری منتشر کرده بود.