دماسنج بازار

نزول شدید کالاهای پایه

12:07 - 1400/01/25
نزول شدید کالاهای پایه

همزمان با افت قیمت جهانی کالاهای پایه، کاهش شدید ارزش سهام عمده نمادهای دو گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی را مشاهده می‌کنیم.

با شروع معاملات و با گذشت کمتر از نیم ساعت از آغاز آن، گستره رنگ قرمز را در تقریبا تمامی نمادهای این دو گروه رویت می‌کنیم. در گروه فلزات اساسی «فملی» با کاهش قیمت نزدیک به 4 درصدی دست و پنجه نرم می‌کند. همچنین در این گروه نمادهای «فنوال»، «فرآور»، «فباهنر»، «وتوکا»، «زنگان»، «فلوله» و «فسرب» با کاهش 5 درصدی قیمت خود به صف فروش رسیده‌اند که  در این میان سهام شرکت نورد آلومینیوم صف فروش بیش از 2 میلیونی را به خود می‌بیند. همچنین «فاسمین» نیز با افت بیش از 4 درصدی در حال رسیدن به صف فروش است. در این نمادها فشار فروش ایجاد شده تا لحظه نگارش خبر، از سوی سهام‌داران حقیقی است.

همچنین در گروه دوم، تمامی نمادها با کاهش قیمت رو به رو هستند که «کاما»، «کبافق» و «کروی» با افت 5 درصدی قیمت خود مواجه‌اند.این گروه با افتی نزدیک به یک درصدی شاخص خود، به نزولی‌ترین گروه بازار تا این لحظه تبدیل شده است. در این کاهش، نزدیکی قیمت نمادها به سقف تکنیکی نیز اهرم مضاعفی را در نزول سهم رقم زده است.