پیش‌خرید خودرویی‌ها از «پانچ» بلژیک

12:05 - 1400/01/25
بلژیکی‌ها در حالی قرار است با راه‌اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک در استان زنجان، صنعت خودروی ایران را متحول کنند که 3 شرکت «ایران‌خودرو»، «سایپا» و «گروه بهمن» اقدام به پیش‌خرید محصول‌های شرکت بلژیکی «پانچ» کرده‌اند.  

ایرنا: ناصر فغفوری؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک در زنجان با سرمایه‌گذاری شرکت «پانچ» (punchpowertrain) بلژیک خبر داد و گفت: این شرکت بناست در محل یکی از صنایع غیر فعال در شهرک صنعتی شماره یک زنجان مستقر شود. به گفته فغفوری در مرحله نخست شرکت «پانچ» با یک هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری وارد عمل می‌شود و فرصت شغلی برای 100 نفر ایجاد می‌کند. 30 درصد هدف تولید این شرکت تامین بخشی از گیربکس اتوماتیک مورد نیاز کشور چین است و مابقی به مصرف صنایع خودروسازی ایران می‌رسد. در راه‌اندازی این واحد صنعتی 80 درصد آورده سرمایه برای شرکت پانچ و مابقی برای سازمان ایدرو است. 

فغفوری به پیش خرید محصول‌های شرکت بانیچ از سوی صنایع خودروسازی ایران از جمله «ایران خودرو»، «سایپا» و «خودروسازی بهمن» اشاره و حضور این شرکت را فرصتی برای شکل‌گیری صنایع پایین دستی خودرو در زنجان اعلام کرد. عملیات اجرایی این واحد صنعتی با حضور محمدرضا نعمت زاده؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل صنایع خودرو سازی ایران و هیات 15 نفره از سرمایه‌گذاران بلژیکی در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.