مجمع عمومی فوق العاده بهنوش ایران با دستور کار افزایش سرمایه برگزار شد

سرانجام دو پروژه «غبهنوش»

12:02 - 1400/01/25
بهنوش ایران در راستای جبران مخارج سرمایه‌گذاری دو پروژه «شیران» و «خرمشهر» افزایش سرمایه 200 درصدی را در دستور کار دارد، این درحالی است که پروژه «خرمشهر» در خردادماه سال‌جاری افتتاح شد و پروژه «شیران» قرار است اول اسفندماه به بهره‌برداری برسد.
سرانجام دو پروژه «غبهنوش»

افزایش سرمایه «غبهنوش»

شرکت بهنوش امروز در حالی مجمع عمومی فوق‌العاده را برگزار کرد که این شرکت اعلام کرده برنامه افزایش سرمایه 200درصدی را در دستور کار دارد اما در شرایط فعلی 50 درصد آن را از مطالبات و اورده نقدی سهامداران (از 24میلیارد تومان به 36میلیاردتومان) اعمال می‌کند. کاووس سلیمی؛ مدیرعامل این شرکت افزایش سرمایه فعلی را در راستای کاهش هزینه‌ها، بهبود ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌گذاری در دو پروژه «شیروان» و «خرمشهر» ضروری دانست. به گفته سلیمی کاهش منابع مالی شرکت و استفاده از تسهیلات بانکی در چند سال گذشته هزینه‌های زیادی برای شرکت به دنبال آورد، بر همین مبنا بهنوش قصد دارد با این افزایش سرمایه بخشی از هزینه‌های مالی را جبران کند.

پروژه «شیران» و «خرمشهر»

براساس گزارش امروز هیات مدیره پروژه «شیروان» به منظور افزایش میزان تولید با هزینه کمتر است. تاکنون 98 درصد این پروژه انجام شده که با محاسبات صورت گرفته اول اسفند جاری افتتاح می‌شود. در این میان پیش‌بینی شده کارخانه «شیروان» سالانه 92 میلیون لیتر محصول تولید کند.  بهره‌‎برداری از این پروژه 15 ساله نزدیک 14 میلیارد تومان هزینه به دنبال داشته است. پروژه دوم بهنوش،«خرمشهر» است که با هدف افزایش سهم بازار و کاهش هزینه‌های حمل و نقلی انجام گرفته است. این واحد تولیدی با قیمت مناسبی خریداری شده و در شرایط فعلی ارزش افزوده بالایی دارد. دوره ساخت پروژه مزبور 30 ماهه بوده و خرداد سال جاری افتتاح شد. در حال حاضر این کارخانه به کشورهای کویت و عراق صادرات دارد و بهره برداری از آن 15 ساله است.