دیده بان بورس یک دی 99

پیش بینی بورس امروز | خوش بینی بورس بازان

15:12 - 1400/01/21
با افزایش تقاضا از ساعت پایانی معاملات دیروز حالا بسیاری امیدوارند که امروز شاخص سبزپوش شود. چه اتفاقی در پایان معاملات امروز میافتد.
پیش بینی بورس امروز | خوش بینی بورس بازان

دنیای بورس | آخرین روز پاییز هم با افت 5800 واحدی شاخص‌کل پایان یافت تا سه فصل متفاوت بورس در سال 99 را پشت سر گذاشته باشیم. بهار بورس به واقع «بهاری» بود و سود رویایی برای سهامداران به دنبال داشت. اما تابستانِ سوزانِ بورس با شروع ریزش سنگین نماگر بازار دنبال شد تا بدین ترتیب سهامداران یک فصل رویایی و یک فصل جهنمی را پشت سر گذاشته باشند. اما پاییز بورس نه سفید بود و نه سیاه.

بازدهی کلی بورس در فصل پاییز منفی بود اما در آذر ماه رنگ بازار بار دیگر سبز شد و سهامداران بعد از ماه‌ها نفس راحتی کشیدند. معاملات پاییز نه در صف فروش قفل بود و نه صف خریدهای آن پایدار باقی می ماند. نوسان گیران دوباره فرصت مناسبی برای بهره مندی از بازار سردرگم به دست آوردند. شاخص‌کل نیز بعد از یک صعود مختصر، در تثبیت کانال 1.5 میلیون واحد ناموفق بود. حالا زمستان بورس در شرایطی آغاز می شود که سهامداران تجربه بیشتر و هیجان کمتری دارند.

به سختی می توان دورانی از بورس را به یاد بیاوریم که سهامداران در طی 9 ماه، صعود شدید، ریزش سنگین و دوره نوسانی بورس را تجربه کرده باشند. بعد از 9 ماه حالا بازار آماده است بار دیگر با تکیه بر تحلیل سهام مختلف و دوری از هیجانات کاذب، راه منطقی خود را در پیش بگیرد. معاملات روز گذشته نیز اگرچه با کاهش نماگر بازار به پایان رسید اما افزایش تقاضا در کل بازار مشهود بود و می توان انتظار داشت دماسنج بازار امروز سبزپوش شود.

 آغاز به کار بازارهای جهانی با رشد بهای طلا همراه شد. هر انس طلا هم اکنون در محدوده 1900 دلار در حال نوسان است. اما نفت اندکی کاهش یافت و در میانه های کانال 52 دلار در حال دادوستد است.

احتمال بازگشت آمریکا به برجام و در نتیجه آن بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت، مهم‌ترین مولفه تاثیرگذار بر عرضه و تقاضا در این بازار است. سفر کاری وزیر نفت به مسکو نیز با محور بررسی بازار جهانی نفت و به نوعی احتمال بازگشت دوباره ایران به این بازار است. در بازار کامودیتی اما تغییر قابل توجهی رخ نداده است و قیمت ها در همان محدوده هفته گذشته است.