بازار ارز و سکه | پیش بینی امروز قیمت دلار و سکه

15:08 - 1400/01/21
بازار ارز و سکه با از دست دادن مرزهای قبلی وارد سطح جدید شد.

به گزارش «دنیای بورس»، اقتصادنیوز نوشت: دیروز ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۹، زمان حمایت معامله گران از قیمت دلار بود.

در ابتدای این روز، برخی بازیگران ارزی با توجه به از دست رفتن مرز 26 هزار تومانی، فروش های خود را افزایش دادند، ‌ولی زمانی که قیمت به زیر 25 هزار و 800 تومانی رفت، به یکباره خریدها افزایش یافت و در ادامه، قیمت تا محدوده 25 هزار و 900 تومان بالا آمد. قرار گرفتن دلار در این نقطه موجب شد که بازدهی آن به صفر برسد؛ روند بازار در این روز نشان دهنده آن بود که قیمت نه توانی برای افت بیشتر داشت و نه می توانست  خود را بار دیگر به بالای مرز 26 هزار تومانی هدایت کند.

به گفته برخی تحلیل گران، دلار در صورتی که محدوده 25 هزار و 800 تومانی را از دست  می داد، می توانست در گام اول تا 25 هزار و 200 تومان و در گام بعدی تا 24 هزار و 800 تومانی افت کند. با این حال، حمایت از اسکناس آمریکایی پشت خاکریز مرز 26 هزار تومانی تا حدی توانست انتظارات کاهشی را تعدیل کند. دلار در صورتی که فردا هم کاهش خاصی را تجربه نکند، ‌ممکن است به تدریج با خریداران تازه وارد رو به رو و قیمت بار دیگر در مسیر افزایشی قرار بگیرد.

در این مسیر، روند قیمتی حواله درهم هم برای بازیگران ارزی از اهمیت زیادی برخوردار است. درهم امروز تا نزدیکی محدوده 7 هزار و 100 تومان افت کرد،‌ولی حجم معاملات بسیار پایین بود و تحلیل گران فنی هم باور دارند تا زمانی که درهم به زیر مرز 7هزار تومانی نرود، نمی توان از قطعی شدن ریزش دلار سخن گفت. درهم 6 هزار و 900 تومانی می تواند بهای اسکناس آمریکایی را تا ابتدای کانال 25هزار تومان پایین ببرد.

جدا از دلار که در روز یک شنبه افتی را تجربه نکرد، سایر بازارها روند منفی را سپری کردند. سکه حدود 1.3درصد از ارزش خود را از دست داد و به زیر مرز 12 میلیون تومانی رفت. با ثبت این افت، حباب سکه کاهش بیشتری پیدا کرد. با این حال، فعالان عنوان می کردند که بازیگران سکه سعی داشتند که این فلز گران بها را به بالای مرز 12 میلیونی بازگردانند و این امر می تواند روند بازار در روز دوشنبه را تحت تاثیر قرار دهد. اگر اونس طلا فردا افزایشی آغاز به کار کند، شاید جسارت سکه بازان برای خرید بیشتر شود.