کاهش خروج سرمایه و رشد شاخص بورس در 10 دقیقه آخر

15:22 - 1403/05/31
اکوایران: روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و 28 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که کمترین رقم هفته است.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه 31 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 652 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 37 هزار و 207 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 348 واحدی در رقم 639 هزار و 29 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 2 واحد رشد کرد به رقم 20 هزار و 797 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 46 واحد به سطح 110 هزار و 142 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و 28 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که کمترین رقم هفته است.  

امروز نماد خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 7 میلیارد تومان بود. پس از سایپا، نمادهای حکشتی، فولاد، آسیاتک و فسپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای غالبر، حفارس، وبانک، کسرا و ونوین تعلق داشت.

کاهش خروج سرمایه و رشد شاخص بورس در 10 دقیقه آخر3

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای تاپیکو، شپنا، فملی و فولاد نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، کگل و فخوز نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای شاوان، خاور و فصبا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای کگهر، ارفع و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، زملارد و فرابورس بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 682 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 667 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 62 میلیارد تومان رسید. 

کاهش خروج سرمایه و رشد شاخص بورس در 10 دقیقه آخر18

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد تاپیکو بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 81 میلیارد تومان بود. 

پس از تاپیکو، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و حفارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فملی و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 530 میلیون و 712 هزار و 771 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به حفارس تعلق داشت. دو نماد فولاد و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 145 نماد صف خرید داشتند و 225 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 40 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 284 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 48 درصدی به رقم 301 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

کاهش خروج سرمایه و رشد شاخص بورس در 10 دقیقه آخر18