حمایت حقیقی از بورس تهران

15:46 - 1403/05/28
اکوایران: امروز نمادهای بزرگ بازار با ورود سرمایه مواجه بودند و پیشران بازار شدند.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 18 هزار و 201 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 30 هزار و 558 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 3 هزار و 373 واحدی در رقم 638 هزار و 830 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 65 واحد رشد کرد به رقم 20 هزار و 791 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 574 واحد به سطح 110 هزار و 60 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی به بورس تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد و 218 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.  

امروز نماد فولاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 27 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای فملی، فخوز، نوری و حفارس بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای غالبر، آسیاتک، فزر، تکنو و وصندوق تعلق داشت.

حمایت حقیقی از بورس تهران10

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، جم و ثفارس نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای ارفع، آریا و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای کگهر، بپاس و فجهان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فملی بیشترین تراکنش را داشت و اخابر و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، خنور و زملارد بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 147 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 470 میلیارد تومان بود که 27 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 16 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و 813 میلیارد تومان رسید. 

حمایت حقیقی از بورس تهران8

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فزر بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 68 میلیارد تومان بود. 

پس از فزر، وصندوق بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و اخابر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و 366 میلیون سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد وبصادر و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 332 نماد صف خرید داشتند و 142 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و 147 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 25 درصدی به رقم 583 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

حمایت حقیقی از بورس تهران4