دیده بان بورس 24 آذر 99

پیش بینی بورس امروز | تداوم یک روند

15:08 - 1400/01/21
از دید ناظران روند حرکت شاخص در محدوده فعلی تداوم می‌یابد. برخی البته بانگاه خوش بینانه حتی منابع سوخت برای رشد احتمالی شاخص را هم قطعی میدانند.
پیش بینی بورس امروز | تداوم یک روند

دنیای بورس | نوسان شاخص کل در محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد همچنان ادامه دارد و سبزپوشی نمارگر بازار در یک روز با قرمزپوشی آن در روز بعدی جبران می شود. در معاملات روز گذشته برخی نمادهای شاخص‌ساز به خصوص در گروه پالایشی به رشد شاخص کمک کردند و برخی دیگر نیز با تشکیل صف فروش، نماگر بازار را دوباره به سمت مرز یک میلیون و 500 هزار واحد سوق دادند.

در نتیجه همچنان انتظار می رود نوسان شاخص‌کل در این محدوده ادامه یابد، این شرایط تا زمانی ادامه خواهد داشت که یا تقاضا برتری قابل توجهی نسبت به عرضه‌ها داشته باشد یا پتانسیل لازم برای صعود بورس مهیا شده باشد.

عرضه اولیه «اپال» بالاخره قطعی شد. طبق اطلاعیه بورس تهران در روز گذشته، چهارشنبه این هفته 13 درصد از سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس برای اولین بار عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه حداکثر 700 سهم به هر کد تعلق می گیرد، نقدینگی بیشتری برای خرید این عرضه اولیه نسبت به عرضه‌های قبلی لازم خواهد بود.

در نتیجه انتظار می رود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه حجم عرضه‌ها در بازار افزایش یابد و به این ترتیب نمی توان انتظار داشت در این هفته نیز شاخص‌کل بتواند مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحد را بشکند.  خبر مهم دیگری که در شبکه‌های مجازی دست به دست شده است به مسئله FATF باز می‌گردد.

به گفته معاون حقوقی رئیس جمهور،  رهبر انقلاب با تمدید مهلت بررسی لوایح باقی‌مانده «اف‌ای‌تی‌اف» در مجمع تشخیص مصلحت موافقت کرده و موضوع را به مجمع ارجاع دادند. این خبر می تواند در بازار ارز تاثیرگذار باشد.

بازگشایی بازارهای جهانی با صعود مجدد نفت برنت به کانال 50 دلار همراه شد. هر بشکه نفت برنت با صعود 0.7 درصدی در این لحظات در محدوده  50.3 دلار در حال نوسان است. مس در ادامه روند صعودی خود در محدوده 7820 دلار معامله می شود. روی نیز با رشد 1.4 درصدی به محدوده 2824 دلار رسیده است. اما انس با افت مختصر بازگشایی شده است و در مرز 1840 دلار در حال نوسان است.