دیده بان بورس 23 آذر 99

پیش بینی بورس امروز | انتظار تقابل

15:08 - 1400/01/21
امروز نیز انتظار می رود تقابل سنگین خریداران و فروشندگان تداوم داشته باشد و حجم عرضه‌ها نیز همانند روز گذشته بالا باشد.
پیش بینی بورس امروز | انتظار تقابل

دنیای بورس | رشد 21 هزار واحدی شاخص‌کل در روز گذشته باعث شد نماگر بازار از کف کانال یک میلیون و 500 هزار واحد فاصله بگیرد. ارزش معاملات خرد در روز گذشته بار دیگر از مرز 21 هزار میلیارد تومان فراتر رفت تا نشان دهد بازار سرمایه پررونق‌ترین بازار این روزهای ایران است. با وجود رشد 1.4 درصدی شاخص کل و شاخص‌کل هم‌وزن، اما عرضه‌های نیم ساعت پایانی در معاملات روز گذشته، احتمال تداوم این عرضه‌ها در روز جاری را تقویت کرده است.

به طور مشخص بازار سرمایه برای پشت سر گذاشتن کانال یک میلیون و 500 هزار واحد مسیر سختی در پیش دارد. برخی از سهامداران به دنبال نقد کردن سبدسهام خود هستند تا به دور از هیجان بتوانند استراتژی سرمایه‌گذاری خود را اصلاح کنند. برخی نیز اعتقاد دارند بورس نمی تواند روند آذر 98 تا مرداد 99 را تکرار کند و بهترین کار نوسان گیری در این بازار است. در نتیجه این روزها اگرچه حجم تقاضا افزایش یافته است و سهامداران حقیقی نیز در حال تزریق نقدینگی به بازار هستند اما رشد شاخص‌کل پرقدرت نیست و کج دار و مریز حرکت صعودی خود را دنبال می کند.

روز گذشته  بیشتری نقدینگی سهامداران حقیقی به گروه‌های فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و خودرو و قطعات اختصاص یافت و در این بین نمادهای «فولاد»، «فملی» و «زاگرس» با استقبال بیشتری مواجه شدند. در مقابل سهامداران حقوقی نقدینگی خود را بیشتر به گروه های بانک ها و موسسات اعتباری، فرآورده های نفتی و چند رشته‌ای صنعتی تزریق کردند و در این بین نمادهای «وتجارت»، «شستا» و «وملل» بیشتر در کانون توجه حقوقی‌ها قرار داشت.

با توجه به این که از بعدازظهر روز گذشته تا کنون تغییر قابل توجهی در فاکتورهای اقتصادی رخ نداده است و خبر تاثیرگذاری هم منتشر نشده است، امروز نیز انتظار می رود تقابل سنگین خریداران و فروشندگان تداوم داشته باشد و حجم عرضه‌ها نیز همانند روز گذشته بالا باشد.