دیده بان بورس 19 آذر 99

پیش بینی بورس امروز | استراتژی روز آخر

15:06 - 1400/01/21
در روز آخر هفته بورس بازان همچنان طرفدار سهام شرکتهای کوچک خواهند بود یا اینکه دوباره میل به خرید سهام شرکت های بزرگ در دستورکار قرار میگیرد.
پیش بینی بورس امروز | استراتژی روز آخر

دنیای بورس | فراز و فرود قابل توجه شاخص‌کل در معاملات روز گذشته به افت بیش از 5 هزار واحدی آن منجر شد اما نماگر بازار توانست در کانال 1.5 میلیون واحد باقی بماند. اوج پیکار عرضه و تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز صورت گرفت به نحوی که در یک ساعت ابتدایی دماسنج بازار افت 20 هزار واحدی را تجربه کرد اما بازگشایی یکی از همین نمادهای شاخص‌ساز، جو بازار را به قدری تحت تاثیر قرار داد که افت شاخص‌کل فقط به 0.36 درصد برسد.

در مقابل روند شاخص‌کل هم‌وزن همانند اغلب روزهای اخیر مثبت باقی ماند. استراتژی سهامداران بعد از ریزش سنگین بورس تغییر کرده است و حفظ سودها و نوسان‌های هرچند اندک، اولویت اصلی سهامداران قرار گرفته است. از آن جایی که برخی از سهامداران اعتقاد دارند روند نمادهای بزرگ از مولفه‌های غیراقتصادی تاثیر بیشتری می پذیرد، این روزها نمادهای کوچک‌تر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. 

روند معاملات روز گذشته اگرچه از افزایش عرضه‌ها حکایت داشت اما حجم تقاضا در بازار همچنان قابل توجه است. بخشی از عرضه‌های روز گذشته به خاطر عرضه‌های اولیه بود و انتظار می رود امروز نیز ادامه داشته باشد. اما فارغ از این فاکتورهای زودگذر، شرایط بازار سرمایه همچنان مساعد بوده و با رکود بازارهای موازی و چشم انداز مناسبی که از گزارش‌های 9 ماهه انتظار می‌رود، افق بورس همچنان روشن است.

آخرین قیمت‌ها از بازارهای جهانی از ادامه رشد قیمت مس حکایت دارد. با رشد 0.5 درصدی مس به محدوده 7743 دلار رسیده است. روی نیز نزدیک به یک درصد رشد داشته است و هم اکنون در محدوده 2837 دلار معامله می شود. انس طلا اما اندکی افت داشته است و اکنون در محدوده 1860 دلار قرار دارد و هر بشکه نفت برنت نیز با از دست دادن کانال 49 دلار در محدوده 48.6 دلار درحال نوسان است. بعدازظهر روز گذشته نرخ دلار و طلا اندکی افزایش داشت. هر دلار در بازار آزاد به کانال 26 هزار تومان وارد شد و هر قطعه سکه نیز در محدوده 12 میلیون و 600 هزار تومان دادوستد میشد.