دیده بان بورس 25 آبان 99

پیش بینی بورس امروز | انتظار بورس بازان

14:58 - 1400/01/21
ابتدای هفته اگر چه با تداوم صف های خرید ادامه یافت، حالا در دومین روز نیز بورس بازان انتظار دارند که بازار روند صعودی روز قبل خود را ادامه دهد.
پیش بینی بورس امروز | انتظار بورس بازان

دنیای بورس | بازار روز گذشته روندی را ادامه داد که از روز چهارشنبه شروع کرده بود. افزایش تقاضا در بسیاری از نمادها و به دنبال آن تشکیل صف‌های خرید، امیدها به آینده بازار را افزایش داد. با توجه به اینکه عرضه سنگینی در بازار دیروز مشاهده نشد و صف‌های خرید تا پایان بازار پابرجا بود، امروز نیز انتظار می رود روند بازار صعودی بوده و بتواند برای سومین روز پیاپی سبزپوش باقی بماند. بعد از نوسانات سنگین در بازارهای موازی در هفته های اخیر، در روزهای گذشته نرخ ارز نوسان کمتری داشته است و این مسئله به فروکش کردن هیجان خرید و فروش در بازارهای موازی منجر شده است. در معاملات غیررسمی شب گذشته، دلار دوباره به میانه‌های کانال 26 هزار تومان بازگشت.

در معاملات روز گذشته گروه خودرو، فلزات اساسی، کانه های فلزی و محصولات شیمیایی از جمله گروه‌هایی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را در صعود بورس بر جای گذاشتند. افزایش تعداد صف‌های خرید و از سوی دیگر کاهش صف‌های فروش از دیگر نکات مثبت بازار در اولین روز کاری هفته بود. اما نکته جالب توجه در بازار روز گذشته، ابطال معاملات «ثنام» بود. به گفته مدیر نظارت بازار و بازرسی فرابورس ایران معاملات این سهم به خاطر آن چه ظن دستکاری قیمت اعلام شده بود، ابطال و نماد آن تا 5 آذر به حالت تعلیق در آمد.  در بازار روز گذشته بیشترین ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به نمادهای «فارس»، «ومعادن» و «کاما» بوده است و از سوی دیگر حقوقی‌ها از نمادهای «وشهر»، «غصینو» و «امید» استقبال بیشتری کردند.

 

«شستا» برمی گردد؟

آن طور که بعدازظهر روز گذشته برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند، جلسه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای تعیین بازارگردان و تامین اعتبار لازم برای حمایت از سهم «شستا» برگزار و شرکت تامین اندیش رفاه پردیس به عنوان بازارگردان انتخاب و به بورس معرفی شد. با توجه به اینکه پیش از این تنها دلیل باز نشدن نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، عدم معرفی بازارگردان اعلام شده بود، دیگر دلیلی برای بسته بودن سهم وجود ندارد و می‌توان انتظار داشت در روزهای آتی، «شستا» هم به جریان معاملات بازگردد. برگشت «شستا» به جریان معاملات مهم‌ترین تکانه بورسی است که می تواند جریان معاملات را تحت تاثیر قرار دهد.