تحلیل تکنیکال | آینده قیمت فلز قلع + نمودار

14:58 - 1400/01/21
تکنیکال قیمت فلز قلع بررسی شد.
تحلیل تکنیکال | آینده قیمت فلز قلع + نمودار
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن فلز قلع در بازار لندن، صعودی؛ اما کمی متزلزل برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت این فلز با کمی افزایش، از محدوده ۱۸ هزار و ۲۵۵ دلار به محدوده ۱۸ هزار و ۳۲۰ دلار رسید. قدرت گرفتن حرکت صعودی این فلز منوط به گذر از محدوده مقاومتی ۱۸ هزار و ۸۱۰ دلار است.

در صورت عبور قیمت فلز قلع از محدوده یاد شده می‌توان انتظار داشت در چند هفته آتی احتمالا قیمت فلز قلع اهداف قیمتی بالاتری مثل ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار را دنبال ‌کند. علاوه‌بر محدوده ۱۸ هزار و ۸۱۰ دلار، سه ناحیه مقاومتی دیگر نیز وجود دارند که قیمت برای عبور از آنها دچار مشکلاتی خواهد شد.

مناطق قیمتی ۱۹ هزار و ۵۵ دلار، ۱۹ هزار و ۳۸۵ دلار و ۱۹ هزار و ۸۴۵ واحد را می‌توان به‌عنوان محدوده‌های مقاومتی فلز قلع در نظر گرفت. با توجه به اینکه در ۱۵ روز کاری قبل، قیمت به محدوده ۱۸ هزار و ۸۱۰ دلار واکنش مقاومتی نشان داد و نتوانست از این منطقه عبور کند؛ بنابراین احتمال دارد فلز قلع فاز اصلاح قیمت را در پیش بگیرد.

در صورت کاهش قیمت‌ها، علاوه‌‌بر محدوده خط روند صعودی، سه محدوده ۱۷ هزار و ۷۴۰ دلار، ۱۷ هزار و ۱۰۰ دلار و ۱۶ هزار و ۷۲۰ دلار، به‌عنوان محدوده‌های حمایتی می‌توانند ایفای نقش کنند. 

در صورت کاهش قیمت فلز قلع، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۷ هزار و ۷۴۰ دلار است. در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۷ هزار و ۱۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای تشکیل روند نزولی افزایش می‌دهد. 

در صورت کاهش قیمت‌ها، محدوده خط روند صعودی می‌تواند نقش حمایتی بسیار قوی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، نشانه نزولی نخواهد بود؛ ولی ترس‌ها را نسبت به آغاز اصلاح قیمت‌ها افزایش خواهد داد. محدوده خط روند صعودی برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است. 

در صورت ادامه افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۸,۸۱۰ دلار است. مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۱۹ هزار و ۳۸۵ دلار است. شکسته شدن این منطقه به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی افزایش داده و خریداران ریسک گریز را وارد بازار می‌کند.