یک نظرسنجی: ترامپ از بایدن جلو افتاد!

14:54 - 1400/01/21
جلو افتادن ترامپ در آیوا بر مبنای یک نظرسنجی درست است.
یک نظرسنجی: ترامپ از بایدن جلو افتاد!

به گزارش «دنیای بورس»،‌ در  نظرسنجی‌های ایالت آیوا توسط Des Moines Register/Mediacom poll آقای ترامپ توانسته از بایدن در این روزهای آخر انتخابات جلو بیفتد. این نظرسنجی به درست تشخیص دادن نتیجه رأی آیوا معروف است و اکنون ترامپ را 48% به 41% جلوتر از بایدن نشان می‌دهد؛ ضریب خطای این نظرسنجی 3.4% اعلام شده است. 

پیش تر هم شبکه ای‌بی‌سی نیوز از پیشتازی جوبایدن در برابر دونالد ترامپ در دو ایالت فلوریدا و پنسلوانیا در بامداد امروز (به وقت تهران) خبر داده بود (تصویر روبه رو).

تازه‌ترین وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی

خبر آنلاین هم در خبری به نقل از  توئیت پرس نوشت: کمتر از دو روز به موعد انتخابات آمریکا مانده است، گفته می شود که نامزد دموکرات همچنان گوی سبقت را از نامزد جمهوریخواهان در دست دارد.  در تازه ترین نظرسنجی ها بایدن دموکرات جلوتر از ترامپ جمهوری خواه در ایالت پنسیلوانیا است. جوبایدن 4.1 درصد جلوتر از ترامپ در ایالت حیاتی پنسیلوانیا است.بایدن 49.5 درصد و ترامپ 45.4 درصد آرای نظرسنجی‌ها را در اختیار دارند.

بایدن همچنان از نظر آماری جلو است: بررسی‌های fivethirtyeight که از معتبرترین سایت‌های بررسی آمار در زمینه انتخابات آمریکا است نشان می‌دهد که متوسط نظرسنجی‌های انجام شده در فلوریدا و پنسیلوانیا همچنان از جلو بودن آقای بایدن در این دو ایالت سرنوشت ساز خبر می‌دهد.

مشارکت بیش از ۹۱ میلیون آمریکایی در رأی‌گیری زودهنگام

در فاصله دو روز تا انتخابات آمریکا، بیش از ۹۱میلیون نفر در رأی‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند که معادل دو سوم کل آرای سال ۲۰۱۶ است. حامیان بایدن استقبال قابل توجهی از رأی‌گیری پستی داشته اما اغلب طرفداران ترامپ گفته‌اند قصد دارند در روز انتخابات رأی بدهند.

دو روز مانده به انتخابات؛ تعداد خارق‌العاده رأی پیش از موعد به رقم 90 میلیون رأی رسید. 59 میلیون نفر با ارسال پستی برگه رأی خود، در انتخابات آمریکا شرکت کردند، حدود 31 میلیون نفر هم حضوری به شعبات اخذ رأی پیش از موعد رفتند که به احتمال بسیار بالا، رکورد میزان مشارکت در انتخابات آمریکا شکسته خواهد شد.

✅ با این حساب حدود 43% از تمام ثبت نام کنندگان برای انتخابات 2020 تاکنون رأی داده‌اند؛ در مقام مقایسه، باید بدانید که این میزان رأی، 66% از تمام آرای اخذ شده در انتخابات سال 2016 است. ایالت هوآیی و تگزاس، رکورد مشارکت انتخابات سال 2016 را در روز جمعه شکستند و هنوز هم دو روز به انتخابات ماند.

یک نظرسنجی: ترامپ از بایدن جلو افتاد!17
برآیند تمامی نظرسنجی ها | بایدن جلو است