دیده بان بورس 14 مهر 99

پیش بینی بورس امروز | حرکت بعدی شاخص

14:46 - 1400/01/21
با تغییرات قیمت دلار در بازارها، شاخص بورس هم به تاثیر با نوسانات متناسبی همراه شد. در این میان اما عواملی چند روی حرکت شاخص بورس تعیین کننده هستند.
پیش بینی بورس امروز | حرکت بعدی شاخص

دنیای بورس | همگرایی ریزش در سه بازار ارز، طلا و بورس، مهم‌ترین اتفاق روز گذشته بود. بدون تردید ریزش بازار طلا و بورس (وحتی بازارهایی همانند خودرو) را باید دنباله روی ریزش در بازار ارز بدانیم. کاهش دو کانالی قیمت دلار باعث شد احتمال ادامه افت آن با توجه به همزمانی با ریزش دو سال پیش تقویت شود. کاهش قیمت دلار نیز به دو دلیل عمده رخ داد، نخست ابتلای رئیس جمهور آمریکا به بیماری کرونا و در نتیجه آن کاهش ریسک سیاسی حاکم بر بازارها و در ادامه اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر بازگشت ارزهای صادراتی.

روند امروز بازار سرمایه نیز بیش از هر چیزی تحت تاثیر قیمت دلار خواهد بود. با توجه به فشار عرضه ها در روز گذشته، انتظار می رود بورس با افت شاخص‌کل کار خود را در روز جاری آغاز کند اما در میانه های بازار و با اعلام نرخ ارز در صرافی بانک ملی، این روند می تواند دستخوش تغییر شود. با این حال از آن جایی که شرکت ها ملزم به داشتن بازارگردان شده اند، در نتیجه بعید است دوباره شاهد گیر کردن نمادهای مختلف در صف فروش ها باشیم.

این روزها وضعیت جسمانی ترامپ در مرکز توجه سرمایه گذاران در بازارهای جهانی قرار دارد به نحوی که با اعلام هر خبری در این رابطه قیمت کامودیتی‌ها نوسان های قابل توجهی دارند. با این حال با اعلام بهبودی حال ترامپ، بازارهای جهانی با رشد قیمت کار خود را در هفته جاری آغاز کردند. هر بشکه نفت برنت با رشد دو درصدی به کانال 40 دلار بازگشت.

هر اونس طلا در محدوده 1900 دلار در حال نوسان است و فلزات پایه نیز نوسان محسوسی نداشتند. در اواخر روز گذشته نیز قیمت دلار در بازار آزاد روند افزایشی به خود گرفت و باید دید این روند در معاملات امروز ادامه خواهد داشت یا بازارساز بار دیگر قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.