نقشه نیمروز 25 شهریور 99

تحلیل بورس امروز | روز آخر

14:39 - 1400/01/21
در این روز بازار سهام با فضای مثبتی که به همراه داشت با نشانه‌های مثبتی روز کاری را به پایان رساند تا در انتظار روز پایانی کاری هفته باشد.
تحلیل بورس امروز | روز آخر

دنیای بورس | روند مثبت و صعودی بازار در هفته جاری، روز سه شنبه نیز ادامه یافت. با فضای مثبتی که امروز در کل بازار وجود داشت، بیشتر نمادها از صف فروش خارج شده و معاملات آنها متعادل شد. بازگشایی دو نماد اصلی گروه خودرو در کنار صعود نزدیک به 60 هزار واحدی شاخص کل، مهم‌ترین اتفاق در معاملات امروز بود.

بعد از مدت‌ها، در کنار صعود شاخص کل، شاخص‌هم‌وزن نیز رشدی در حدود 1.38 درصد داشت تا نشان دهد در کنار نمادهای شاخص ساز، بالاخره اغلب نمادهای بورسی به مدار مثبت بازگشتند. ارزش معاملات خرد در جریان بازار امروز به 12 هزار میلیارد تومان رسید که نشانگر روند صعودی ارزش معاملات از ابتدای هفته تا به امروز است. بازگشایی نمادهای «خودرو» و «خساپا» از آن جهت که می توانست بر روند بازار تاثیرگذار باشد، از حساسیت بالایی برخوردار بود. 

سهام ایران خودرو اگرچه با افت ناچیز و معامله حدود یک میلیارد سهم به جریان معاملات بازگشت اما در چند دقیقه‌ای که تا پایان بازار معاملات آن به صورت حراج پیوسته ادامه داشت، تا صف خرید پیش رفت. نسبت‌های خرید و فروش در معاملات ایران خودرو شائبه کدبه‌کد را در این نماد تقویت کرد. اما ناظر باظر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عرضه 89 درصدی که توسط حقوقی‌ها در این نماد انجام شد به طیف وسیعی از سهامداران حقیقی اختصاص یافته و در نتیجه کد به کدی در این نماد صورت نگرفته است.

به لطف معاملات بالایی که در این نماد انجام شد و توانست رکورددار بیشترین حجم معاملات باشد، نقدینگی قابل توجهی (در حدود 1800) میلیارد تومان از سوی حقیقی‌ها به بازار تزریق شد.

در دقایقی پایانی امروز، نماد شرکت سایپا نیز با صف خرید چند صد میلیونی باز شد و به این ترتیب سایه بازگشایی این دو نماد هم از سر بازار برداشته شد. با بازگشایی پالایش نفت لاوان، انتظار می رود به زودی چهار نماد مهم گروه پالایشی نیز به جریان معاملات بازگردند.