دیده بان بورس 4 شهریور 99

پیش بینی بورس امروز | ادامه حمایت

14:31 - 1400/01/21
امروز هم بازار قرار است با حمایت حقوقی‌ها دنبال شود و این در حالی است که از دید تحلیلگران باید این روزها را در انتظار نشست که دید بالاخره چه اتفاقی پیش روی بازار قرار می گیرد.
پیش بینی بورس امروز | ادامه حمایت

دنیای بورس | روند معاملات روز گذشته نشان داد تزریق نقدینگی به جهت حمایت از بازار سرمایه، به میزان مشخص در هر روز آغاز شده و طبق صحبت‌های مطرح شده از سوی مسئولان سازمان بورس، حمایت حقوقی‌ها امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت. روز گذشته صف فروش نمادهای مهم و بزرگی همانند «فولاد»، «فارس»، «وتجارت» و «وغدیر» جمع شد و افزایش تقاضا در نماد «فملی»، سهام شرکت ملی مس را تا صف خرید بالا آورد. «رنج مثبت» در دقایق پایانی معاملات روز گذشته، امیدها برای متعادل شدن بازار در معاملات روز جاری را تقویت کرد و احتمال دارد آخرین عرضه‌های هیجانی در بازار امروز به پایان برسد.

شب گذشته گفتگوی ویژه خبری، چند سیگنال مهم برای بازار داشت. محمودرضا خواجه نصیری، عضو هیئت مدیریت شرکت بورس تهران از خرید 10 هزار میلیارد تومانی حقوقی‌ها در معاملات امروز و روزهای آینده خبر داد. مسئله‌ای که در معاملات روز دوشنبه نیز نمایان بود. این حمایت هوشمندانه نه در جهت صف خرید کردن بی جهت سهام مختلف، بلکه در جهت جلوگیری از افت هیجانی آنهاست.

 در سوی دیگر امیر هامونی مدیرعامل فرابورس خبر خوشی به سهامداران و فعالان بازار سرمایه داد و از ارتقای 7 برابری هسته معاملات گفت. به گفته او ظرفیت هسته معاملات از 3 هزار تراکنش در ثانیه به 20 هزار تراکنش رسیده است و به این ترتیب دیگر هیچ نمادی حتی عرضه اولیه‌ها بعد از زمان رسمی بازار معامله نخواهد شد. از سوی هامونی مبنای قیمت گذاری دارادوم را قیمت پایانی معاملات امروز پالایشی ها اعلام کرد تا فرایند عرضه این صندوق پرحاشیه شفاف‌تر شود.

با توجه به اتفاقاتی که از پایان معاملات هفته گذشته تا به حال رخ داده است، می توان ادعا کرد بازار دوباره روی ریل منطقی خود قرار گرفته است. در این شرایط انتظار می‌رود با پایان افت هیجانی بازار، سهام مختلف بر اساس ارزندگی و میزان افتی که داشته‌اند مسیر مخصوص به خود را طی کنند. روند رو به رشد قیمت فلزات پایه، نفت و همچنین ارز نیما، شرایط را برای پایان اصلاح شاخص کل فراهم کرده است.