دیده بان بورس 27 مرداد 99

پیش بینی بورس امروز | حس امیدواری

14:29 - 1400/01/21
درحالی که بازار سهام دو روز ابتدایی هفته را با ریزش شروع کرده بود اما به نظر میرسد بازار امروز با امیدواری‌هایی روبه رو ست که میتواند مسیر جدیدی پیش‌رو داشته باشد.
پیش بینی بورس امروز | حس امیدواری

دنیای بورس | بخش عمده هیجان فروش در بازار سرمایه در دو روز ابتدایی هفته خالی شد و حالا در حالی به استقبال معاملات امروز می رویم که شاخص به مرز یک میلیون و 800 هزار واحد نزدیک شده است و از امروز نیز قرار است معاملات در دوبخش و تا ساعت 15:15 دقیقه ادامه یابد. به طور میانگین در طی 10 روز اخیر حدود 20 تا 30 درصد از ارزش پورتفو سهامداران کاسته شده و برخی نیز ترجیح دادند در صف فروش‌ها، سهام خود را نقد کنند.

از دید تکنیکالی شاخص به محدوده حمایتی قوی رسیده است  و اندیکاتورها نیز به ناحیه بیش فروش نزدیک شده‌اند. از نظر بنیادی تغییر خاصی در متغییرهای کلان رخ نداده است و عمده اخباری و نقل قول‌هایی هم که در 24 ساعت گذشته منتشر شده است، مثبت بوده است. همانند خبری تاثیرگذاری که درباره پالایشگاه‌ها مطرح شد. طبق مصوبه وزارت نفت ، مبنای محاسبه نرخ نفت خام از میانگین محموله‌های صادراتی منطقه به میانگین ماهانه محموله‌های صادراتی خود ایران تغییر یافته است. اثرات این مصوبه می تواند تاثیر مثبتی روی سود و زیان پالایشگاه‌ها داشته باشد و از سوی دیگر تقاضا در این گروه را امروز افزایش دهد.

گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره حمایت صندوق ها در معاملات روز جاری شنیده می‌شود که برای تایید این حرف و حدیث‌ها باشد منتظر عملی شدن آن در معاملات امروز باشیم. شروع معاملات در بازارهای جهانی نیز با افزایش قیمت کامودیتی ها همراه بوده است. هر بشکه نفت برنت به بالای 45 دلار بازگشته است، اونس طلا نیز د این لحظات در محدوده 1950 دلار معامله میشود و فلزات پایه نظیر مس، رویآ آلومینیوم و پالادیوم با رشد مختصر کار خود را در این هفته آغاز کرده‌اند.

با این حال همچنان بخشی از هیجان فروش در بازار باقی مانده است که این میزان از هیجان نیز با افزایش تقاضا و حمایت حقوقی‌‌ها می تواند به طور کامل خالی شود. در بخش اول معاملات امروز انتظار داریم صف‌های فروش تکرار شده و شاخص کل افت بیشتری داشته باشد اما با گذشت زمان و در صورتی که امروز حقوقی‌ها در خط مقدم فروش نباشند، می توان امیدوار بود در نیمه دوم بازار و سپس با شروع معاملات در گروه فلزات اساسی، جو بازار عوض شود. در حالت کلی انتظار آن نمی‌رود که صف فروش‌ها به پررنگی دو روز گذشته باشد.