دیده بان بورس 7 مرداد 99

پیش بینی بورس امروز | تقابل دیدنی

14:20 - 1400/01/21
در حالی که پیش بینی امروز درگیرو دار مشکلات مربوط به هسته معاملات با عرضه های سنگین و تقاضاهای انبوه همراه است که طلای جهانی دیشب رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
پیش بینی بورس امروز | تقابل دیدنی

دنیای بورس | معاملات روز گذشته در حالت عجیبی به پایان رسید. معاملات «شپنا»، «شستا» و «خساپا» در زمان تعیین شده برای هر یک، به صورت روان انجام نشد و بعد از سفارش‌گیری در یک لحظه معاملات انجام شده و بعد از آن نماد متوقف می‌شد. این شرایط نشان می‌دهد راهکار فرستادن معاملات برخی نمادها به خارج از زمان عادی بازار، نمی تواند مشکل هسته معاملات را حل کند و باز هم حجم انبوه سفارشات، سامانه معاملاتی را با مشکل مواجه می‎سازد. مشکلی که در انجام معاملات سه نماد فوق به وجود آمد، زنگ هشداری برای این موضوع است که باید برای هسته معاملات فکری اساسی اندیشیده شود و مُسکن‌های موقتی هم نمی‌تواند تاثیر بلندمدت داشته باشد.

 

عرضه‌های سنگین، تقاضای انبوه

در معاملات روز گذشته صف فروش «فملی» و «فولاد» روی روند کلی بازار تاثیر گذاشته بود. اگر چه در میانه های بازار صف فروش هر دو نماد برچیده شد و برای دقایقی معاملاتشان متعادل شد، اما با این حال در ادامه بازار همچنان کفه عرضه ها سنگین تر بود و در نتیجه بازار با کاهش کار خود را به پایان رساند. اما با این وجود همچنان جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه مثبت بود و بسیاری از نمادها نیز در صف خرید قفل بودند.

حجم تقاضایی که در گروه خودرویی، پالایشی و ... وجود داشت نشان می‌دهد تمایل بازار به فتح قله 2 میلیون واحدی بالاست اما برای این سدشکنی شاید نیاز به زمان داشته باشد. با توجه به عرضه اولیه این دو روز احتمال دارد میانه معاملات روز چهارشنبه، بازار جهت مشخصی نداشته باشد. به خاطر عرضه اولیه «بگیلان» دوره سفارش گذاری تا ساعت 17 ادامه دارد و باید دید امروز معاملات کدام نمادهای به بعدازظهر موکول می‌شود. روند فرسایشی که به خاطر زمان معاملات ایجاد شده می تواند روی روند کلی بازار تاثیرگذار باشد.

 

تاخت و تاز طلا

بازارهای جهانی نیز بر مدار صعودی حرکت می کنند. هر اونس طلا بعد از فتح قله تاریخی خود در معاملات دیشب باز هم افزایش یافت و از مرز 1970 دلار نیز عبور کرد. دور از انتظار نخواهد بود که طلا هم بتواند سقف 2000 دلاری را در روزهای آینده بشکند.  هر بشکه نفت برنت نیز با صعود مختصر توانست به مرز 44 دلار در هر بشکه برسد. قیمت فلزات پایه نیز در معاملات شب گذشته رشد قابل توجهی داشت و مس توانست تا 6500 دلار خود را بالا بکشد.