قیمت نفت چقدر افزایشی شد + جدول

14:20 - 1400/01/21
قیمت شاخص‌های نفتی در هفته‌ای که گذشت نوساناتی تجربه کردند.
قیمت نفت چقدر افزایشی شد + جدول

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: قیمت شاخص‌های نفتی در هفته‌ای که گذشت نوساناتی تجربه کردند و در میانه هفته تحت تاثیر بسته جدید اقتصادی اتحادیه اروپا که سیگنال‌های قدرتمندی از رشد تقاضای انرژی می‌داد و آزمایش موفقیت‌آمیز دانشگاه آکسفورد برای تولید واکسن بیماری کووید-۱۹ روی انسان قیمت طلای سیاه را به سطوح بی‌سابقه‌ای رساند و برای نخستین بار پس از جنگ نفتی عربستان و روسیه قیمت به سطح روز ۶ مارس رسید.

در روز پایانی هفته نیز سقوط ارزش دلار به قعر دو ساله باز هم به قیمت نفت کمک کرد اما نشانه‌های منفی قدرتمندی کماکان در بازار وجود دارند که اجازه رشد جدی به قیمت نفت ندادند. انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و افزایش تعداد متقاضیان بیمه بیکاری در این کشور در کنار گزارش اداره اطلاعات انرژی این کشور که نشانگر کاهش مصرف نفت خام و افزایش موجودی‌ها بود، فشار نزولی به قیمت‌ها وارد کرد.

شیوع گسترده موج دوم بیماری کووید-۱۹ نیز طی هفته گذشته برای نخستین بار توسط دونالد ترامپ جدی گرفته شد و چشم‌انداز چندان روشنی برای بازگشایی‌های قطعی وجود ندارد. آمریکا و چین هم تنش‌های بی‌سابقه تجاری - سیاسی را آغاز کرده‌اند که نتایج آن می‌تواند بر بازار نفت جهان سایه بیفکند.