دیده بان بورس 6 مرداد 99

پیش بینی بورس امروز | فتح قله جدید

14:20 - 1400/01/21
درحالی شاخص کل بورس امروز در سودای فتح 2 میلیون واحد است که قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی از 1924 دلار عبور کرد.
پیش بینی بورس امروز | فتح قله جدید

دنیای بورس | رشد هیجانی بورس در اولین روز و فروش‌های هیجانی‌تر از ترس شاخص 2 میلیون واحد، کارنامه بازار سرمایه در دو روز ابتدایی این هفته بوده است.

کارنامه‌ای که از بی تصمیمی سهامداران حکایت دارد. شاخص کل روز گذشته ابتدا بیش از 11 هزار واحد رشد داشت اما در ادامه وارد محدوده منفی شد، این رفتار را می‌توان در روند قیمت دلار نیز مشاهده کرد. دلار در بازار آزاد روز گذشته تا میانه کانال 24 هزار تومان هم پیشروی داشت اما هر چه به شب نزدیک می‌شدیم قیمت‌ها ریزش داشت تا دوباره به کانال 22 هزار تومان بازگردد. در نتیجه هم بازار سرمایه و هم بازار ارز به نوعی در فاز استراحت قرار دارند.

 

در سودای فتح شاخص 2 میلیونی

با توجه به عرضه‌های سنگینی که در دو ساعت پایانی معاملات دیروز انجام شد، امروز نیز در ابتدای بازار حجم فروش‌ها بالا خواهد بود و انتظار می‌رود شاخص‌کل در ابتدای بازار قرمزپوش شود. روز گذشته اطلاعیه دو عرضه اولیه دیگر منتشر شد و بر این اساس سفارشات خرید سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان روز سه‌شنبه و در نهایت سفارش خرید سهام شرکت زرماکارون روز چهارشنبه ثبت خواهد شد تا آخر هفته به این عرضه‌ها اختصاص داشته باشد.

تجربه نشان داده در روزهایی که شرکتی برای اولین بار عرضه می‌شود، فشار فروش در بازار بالاست. اما در سوی دیگر میدان جریان ورود حجم نقدینگی همچنان ادامه دارد. روز گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار شد که نشان می‌دهد در روزهای منفی نیز برآیند ورود و خروج پول به بورس، مثبت است و همچنان بازار سرمایه مقصدی است برای سرمایه‌های سرگردان. با توجه به اینکه دلار در هفته جاری روند منفی نداشته است، احتمال دارد که پس از کمی درجا زدن پشت سد شاخص 2 میلیون واحدی، در نهایت این مقاومت روانی هم شکسته شود.

 

بازارهای جهانی روی دور صعود

با بازگشایی بازارهای جهانی، طلا در سایه افزایش شیوع کرونا و همچنان آینده مبهم اقتصاد جهان با توجه به تنش بین چین و آمریکا، بار دیگر افزایش یافت و با رشد 25 دلاری در این لحظات، هر اونس طلا در محدوده 1924 دلار در حال دادوستد است.

مس، روی، پالادیوم و پلاتین با رشد نزدیک به یک درصد، کار خود را در این هفته آغاز کردند. هر بشکه نفت برنت نیز با نوسان مختصر در محدوده 43.6 دلار در هر بشکه در حال معامله است.