تغییرات قیمت نفت + جدول

14:18 - 1400/01/21
هراس کرونایی و گزارش ذخایر آمریکا قیمت نفت را کاهش داد.
تغییرات قیمت نفت + جدول

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: موسسه آمریکن پترولیوم در گزارش هفتگی خود از میزان موجودی‌های نفتی آمریکا برخلاف پیش‌بینی‌ها خبر از رشد ۵/ ۷ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفتی این کشور داد. این افزایش چشمگیر موجودی‌ها در حالی رخ داده است که تحلیلگران نفتی احتمال کاهش ۱/ ۲ میلیون بشکه‌ای ذخایر را انتظار داشتند.

افزایش ذخایر می‌تواند نشانه‌ای از بدبینی‌ها و عدم بازگشایی موفقیت‌آمیز صنایع و اقتصاد در آمریکا باشد. آمار هفتگی رسمی موجودی‌های نفتی بامداد پنج‌شنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده منتشر خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در اظهاراتی تعجب‌برانگیز از مواضع پیشین خود درباره شیوه برخورد با بحران کرونا عقب نشینی کرد و گفت که احتمالا پیش از بهتر شدن وضعیت بیماری در آمریکا، اوضاع بدتر خواهد شد.

این در حالی است که او پیش‌تر تنها بر بازگشایی هر چه سریع‌تر اقتصادی تاکید داشت. تعداد مبتلایان کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۵ میلیون نفر نیز گذشته است و به نظر می‌رسد مسیر بازگشایی اقتصادی در هیچ کجای دنیا به آن آسانی که تصور می‌شد نباشد. افزایش ۳ برابری مبتلایان در اسپانیا و بسیاری از کشورهای صنعتی دیگر باز هم بازار نفت را در لبه تیغ قرار داده است. تنش‌های میان چین و آمریکا در کنار تخطی مجدد عراق از سهمیه تولید خود در توافق کاهش تولید از دیگر دلایل اصلی فشار کاهشی بر قیمت نفت در روز چهارشنبه می‌تواند قلمداد شود.