نقشه نیمروز 29 تیر 99

تحلیل بورس امروز | اوج هیجانات

14:15 - 1400/01/21
هیجانات در بازار سهام به اوج خود رسیده است. تبدیل صف های فروش به صف های خرید از اتفاقات مهم امروز بود. به نظر میرسد همچنان عاملی اصلی تاثیرپذیر نرخ دلار باشد.
تحلیل بورس امروز | اوج هیجانات

دنیای بورس | هیجانات بازار به اوج خود رسیده است. نمادهایی که روز گذشته صف فروش میلیاردی داشتند امروز صف خرید میلیاردی داشتند و این در حالی است که در اقتصاد کلان، رخداد تازه و تاثیرگذاری رخ نداده است. اما همانطور که در پیش بینی بازار امروز اشاره کردیم، در این روزها نرخ ارز به دیگر بازارها سیگنال می دهد و امروز نیز رسیدن دلار به مرز 26 هزار تومان در بازار آزاد، صف فروش‌های دیروز را به صف خرید تبدیل کرد.

از نظر روانی، تا زمانی که افزایش قیمت دلار ادامه داشته باشد، روند صعودی دیگر بازارها هم تضمین خواهد شد. البته با رسیدن دلار به مرز 26 هزار تومان، فشار فروش در بازار ارز شدت گرفت و باعث شد این لحظه حدود 1500 تومان از اوج خود فاصله بگیرد و به کانال 24 هزار تومان بازگردد.

 

تبدیل صف فروش ها به صف خرید

با توجه به معاملات روز گذشته، امروز حجم تقاضا از همان ابتدای معاملات، روند بازار را صعودی کرد. نمادهای تاثیرگذاری همانند «حکشتی» و «فولاد» که روز قبل صف فروش سنگینی داشتند، امروز در همان دقایق ابتدایی به صف خرید رسیدند و تا پایان بازار هم صف خرید آن‌ها حفظ شد.

اما در یک ساعت پایانی امروز باز هم حجم عرضه ها قدرت یافت و مهم‌ترین دلیل آن، توقف بسیاری از نمادها در پایان معاملات امروز بود. با نزدیک شدن به 31 تیرماه و موعد برگزاری مجامع سالیانه بسیاری از شرکت‌ها، بیش از 40 نماد در پایان معاملات امروز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و برخی نیز به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به جهت بررسی افزایش سرمایه متوقف شدند و در نتیجه در چند روز آینده برخی نمادهای شاخص‌ساز متوقف بوده و هسته معاملات نیز نفس راحتی خواهد کشید!

در پایان معاملات امروز که به رشد بیش از 55 هزار واحدی شاخص‌کل منتهی شد، بانکی ها بیش از دیگر گروه ها مورد توجه بودند. «وتجارت» و «وبصادر» رکورددار بیشترین حجم معاملات بودند و معاملات دیگر نمادهای این گروه به غیر از بانک دی و بانک پارسیان، در سقف قیمت دنبال می‌شد.

«پترول» بالاخره امروز با رشد بیش از 100 درصدی به جریان معاملات بازگشت و تا این لحظه خبری از ابطال معاملات آن نیست. ارزش معاملات خرد نیز امروز افزایش قابل توجهی داشت و به مرز 28 هزار میلیارد تومان رسید.