عرضه اولیه یک دارویی در راه است + اسم

14:13 - 1400/01/21
استاندار آذربایجان شرقی از عرضه ۲۰ درصد سهام شرکت داروسازی دانا در بازار سرمایه خبر داد.
عرضه اولیه یک دارویی در راه است + اسم

به گزارش «دنیای بورس»، ایرنا نوشت: محمدرضا پورمحمدی در بازدید از شرکت داروسازی دانا با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان" جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری گفت: تلاش برای تحقق شعار سال، اصلی ترین استراتژی کشور در شرایط کنونی و یکی از مهم ترین اولویت های ماست.

وی از شرکت داروسازی دانا به عنوان یکی از افتخارات استان و کشور نام برد و افزود: این شرکت نه تنها در عرصه ملی بلکه در منطقه و خاورمیانه نیز تنهاترین و بزرگترین کارخانه تولید بسیاری از داروها و آنتی بیوتیک‌هاست.

وی با قدردانی از همکاری مستمر این شرکت با پزشکان و داروسازان متخصص عنوان کرد: این واحد توانسته مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدکننده دارو در سراسر کشور را نیز تامین کرده و عنوان برترین واحد کیفی را در کشور از آن خود کند.

استاندار آذربایجان شرقی تسریع در تکمیل خط توسعه این شرکت را ضروری دانست و اعلام کرد: تا پایان سال چند خط تولیدی دارو و تجهیزات مورد نیاز در حوزه پزشکی، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پورمحمدی از برنامه ریزی برای عرضه ۲۰ درصد از سهام این شرکت در بازار سرمایه خبر داد و عنوان کرد: سود و درآمد حاصل از سرمایه گذاری در بورس نیز در بخش توسعه شرکت و افزایش خطوط تولید، هزینه خواهد شد.

شرکت داروسازی دانا در سال ۷۷ مورد بهره برداری قرار گرفته و در این مدت توانسته برای بارهای متعدد، عنوان برترین شرکت تولیدکننده دارو، آنتی بیوتیک و برخی از تجهیزات مورد نیاز در حوزه پزشکی را کسب کند.

فرآیند توسعه خطوط و برخی از بخش های شرکت دانا در حال انجام است و تا پایان سالجاری طرح هایی همچون واحد تولید آمپول، واحد تولید قطره و شربت، واحد تولید سرم و چند خط تولیدی دیگر در این شرکت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.