4 شرکتی که در بورس عرضه میشود

عرضه اولیه چهارشنبه قطعی است | 5 کاندید احتمالی را بشناسید

14:11 - 1400/01/21
دو عرضه اولیه در لیست کاندید احتمالی چهارشنبه هفته جاری هستند که به نظر میرسد عرضه اولیه در بورس قطعی است اما معلوم نیست کدام شرکت قرار است در سبد بازار برای فروش قرار گیرد.
عرضه اولیه چهارشنبه قطعی است | 5 کاندید احتمالی را بشناسید

به گزارش «دنیای بورس»، حالا که هر هفته عرضه های اولیه در بازار سهام انجام میشود، حالا اما هم بورس و فرابورس لیست بلندبالایی را در اختیار دارند که با تایید نهایی هر هفته قطعی می یابد و صورت میگیرد. پس از عرضه اولیه سرمایه گذاری سیمان تامین اجتماعی که هفته گذشته انجام گرفت، حالا به نظر میرسد دو عرضه اولیه نیز کاندید برای همین هفته هستند. بورس تهران با اشاره به رفع ایرادات و ابهامات مربوط به زرماکارون که خیلی پیشتر قرار بود، عرضه شود از احتمال عرضه اولیه این شرکت و سه شرکت دیگر خبر داد. فرابورس هم از احتمال عرضه اولیه یک پتروشیمی خبر داد.

 

عرضه اولیه در بورس این هفته قطعی است

معاون بازار بورس تهران درباره انجام عرضه اولیه در بورس گفت: به طور حتم چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه خواهیم بود اما هنوز شرکتی که قرار است سهام آن در بورس تهران عرضه شود، مشخص نشده است.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایرنا، در ماه‌های اخیر، حمایت دولت از بورس بی‌سابقه بوده، به طوری که از طریق عرضه صندوق‌های ETF  با قیمت مناسب، تامین مالی از طریق این بازار، عرضه سهام شرکت‌های جدید و نیز آزادسازی سهام عدالت، حمایت همه‌جانبه‌ای از بازار سرمایه صورت گرفت.

در این میان، عرضه سهام شرکت‌ های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته است، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند، به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

از ابتدای سال تاکنون شاهد چند عرضه اولیه در بورس و فرابورس بودیم، احتمال انجام عرضه اولیه برای هفته جاری در میان فعالان بازار در هاله‌ای ابهام قرار داشت که در این زمینه محمود گودرزی گفته است: به طور حتم چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه در بورس تهران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه چهار شرکت، آماده عرضه اولیه در بورس هستند، اظهار کرد: زرماکارون،  لیزینگ پارسیان، تامین سرمایه امین و تامین سرمایه تمدن در صف انتظار برای عرضه در بورس تهران هستند.

گودرزی درباره شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس عرضه شود اشاره کرد و افزود: هنوز شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس تهران عرضه شود مشخص نشده اما در اطلاعیه‌ای رسمی آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

عرضه اولیه این هفته فرابورس کدام است

در همین حال معاون بازار فرابورس با اشاره به در دست اقدام بودن درج نماد پتروشیمی ارومیه گفت: احتمال دارد عرضه اولیه این شرکت پس از درج نماد، چهارشنبه این هفته انجام شود. افسانه اروجی به بااقتصاد گفت: بعد از درج نماد سرمایه‌گذاری پویا و بیمه خاورمیانه، نماد دیگری که درج شده و آماده عرضه باشد، نداریم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در صورت درج نماد جدید، پذیرش و عرضه اولیه را انجام دهیم و فعلا پیگیر پذیرش و عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه هستیم. احتمال دارد عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه پس از درج نماد، چهارشنبه این هفته انجام شود.