نقشه نیمروز 10 تیر 99

تحلیل بورس امروز | پیش بینی فردا

14:09 - 1400/01/21
آیا با عرضه اولیه فردا ممکن است که از حجم سفارش های خرید کاسته شود. با روند معاملات امروز، چه سناریوی برای فردا میتوان نوشت.
تحلیل بورس امروز | پیش بینی فردا

دنیای بورس | بعد از یکی دو روز که برخی نمادها اصلاح داشتند و شاخص پشت سد مقاومت روانی یک میلیون و 500 هزار واحد ایستاده بود، امروز رکوردهای متعددی جابه‌جا شد. از یک سو شاخص کل با قدرت تمام از سد این مقاومت روانی گذشت و به یک میلیون و 546 هزار واحد رسید. از سوی دیگر برای اولین بار در تاریخ فعالیت بورس، دماسنج بازار در یک روز معاملاتی حدود 65 هزار واحد افزایش یافت. اگرچه بیشترین میزان رشد شاخص از نظر درصد نیست اما 64 هزار و 911 واحدی که امروز شاخص‌کل رشد داشت، هم سهامداران را نسبت به شکسته شدن این مقاومت خاطرجمع کرد و احتمال رشد بازار سرمایه تا سقف 2 میلیون واحد در آینده نزدیک را محتمل‌تر کرد.

روند معاملات امروز بازار سرمایه نکته خاصی نداشت، اغلب نمادها در صف خرید قفل بودند، این مسئله باعث شد ارزش معاملات امروز به 14 هزار میلیارد تومان برسد و این در حالی است که در دو روز گذشته، ارزش معاملات به 20 هزار میلیارد تومان رسیده بود. اما رکورد دیگری که امروز جابه‌جا شد، میزان ورود نقدینگی به بازار سرمایه بود. در معاملات امروز بیش از 2600 میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که بعد از 14 اردیبهشت، بالاترین میزان پولی است که در یک روز به بورس وارد شده است.

در بین نمادهای پربیننده امروز، «برکت» توانست به لطف عرضه 95 درصدی حقوقی‌ها با 451 میلیارد تومان بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص دهد. طبق انتظار «وتجارت» و «وبصادر» دو نمادی بودند که روی هم رفته 3.5 میلیارد سهم از انها داد و ستد شد و بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند. در معاملات امروز بورس 10 نماد رشدی بیش از 10 درصد داشتند و «غپاک» با رشد 102 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد. با فروکش کردن هیجان خرید در معاملات امروز، احتمال دارد فردا با توجه به عرضه اولیه «سیتا» از حجم سفارش های خرید کاسته شود.