نقشه نیمروز 31 خرداد 99

تحلیل بورس امروز | روز خریداران

14:03 - 1400/01/21
امروز بازار سهام بدون توجه به رویدادهای سیاسی چند روز گذشته به سیر صعودی خود ادامه داد اما دو نماد پس از بازگشت بیشترین تاثیر را در روند معاملات گذاشتند.
 تحلیل بورس امروز | روز خریداران

دنیای بورس: هفته دیگری با رشد 40 هزار واحدی شاخص کل آغاز شد. اما این بار رشد 3.33 درصدی شاخص‌کل آن قدرها بازتاب نداشت چرا که بازار ارز و طلا، نوسان بیشتری داشت. صرافی بانک ملی در حالی نرخ فروش هر اسکناس دلار را 18 هزار و 600 تومان اعلام کرد که در بازار آزاد بالاتر از 19 هزار تومان دادوستد میشد. هر گرم طلا تا مرز 782 هزار تومان بالا رفت و سکه تمام طرح جدید نیز به مرز 7 میلیون و 860 هزار تومان رسید. التهاب این دو بازار، از تب حبابی بودن بورس کاست و حداقل در این روزها کسی از رشد غیرمنطقی شاخص‌کل نمی‌گوید. یکی از نگرانی اهالی بازار واکنش منفی بازار به اتفاقات سیاسی این چند روز بود اما شرایط بازار نشان‌ می‌دهد همچنان جریان نقدینگی، محرک اصلی بازار است. ارزش معاملات خرد در بازار امروز به بیش از 16 هزار میلیارد تومان رسید که حسن ختامی بود برای آخرین روز بهار. بهاری که شاخص کل با رشد 147 درصدی به پایان رساند تا بهترین بهار در طی 53 سال فعالیت بورس تهران باشد.



بازگشت نمادهای شاخص‌ساز



رشد امروز شاخص در حالی اتفاق افتاد که بعد از چند روز، دوباره «فولاد» و «فملی» به جمع لیدرهای بازار بازگشتند و با داشتن صف خرید چند ده میلیونی، بیشترین تاثیر مثبت را بر صعود شاخص‌کل بر جای گذاشتند. در بین دیگر گروه‌های پرطرفدار، اغلب نمادهای گروه بانکی نیز در سقف قیمت معامله می‌شدند. «وتجارت»، «وبصادر» و «وبملت» به ترتیب سه سهمی بودند که بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند. بانک ملت در روزی که پالایش نفت اصفهان به علت نوسان 50 درصدی متوقف شد، توانست رکورد بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص دهد. در بین نمادهایی که بیشترین ارزش معامله را داشتند، «شستا» که با استقبال مجدد خریداران مواجه و صف خرید قابل توجهی داشت، توانست رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. «آریا» و «پیزد» نیز همچنان دو سهمی هستند که بعد از زمان عادی بازار، معامله می‌شوند، هر دو نیز همچنان عرضه حداقلی دارند. با باقی ماندن صف خرید این نمادها، زمان معامله این نمادها همچنان بعد از ساعت 12:30 دقیقه خواهد بود.