معاون وزیر نفت خبر داد

طرح تخفیف خوراک پتروشیمی ها در دولت + 2 نکته

14:03 - 1400/01/21
شرکت ملی پتروشیمی از تدوین و ارایه طرحی به دولت خبر داده که براساس آن قرار است تخفیف خوراک پتروشیمی ها در دستور کار قرار گیرد. زوایای طرح چیست.
طرح تخفیف خوراک پتروشیمی ها در دولت + 2 نکته

به گزارش «دنیای بورس»، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با مهر درباره جزئیات طرح خوراک پتروشیمی‌ها که هفته گذشته تقدیم هیأت دولت شد، گفت: طرحی که تقدیم هیأت دولت شد برای ایجاد مشوق‌ها، تخفیف در نرخ خوراک برای جذاب شدن بعضی طرح‌های مهم پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه عمده این تخفیف برای خوراک گازی پتروشیمی پیشنهاد شده است، ادامه داد: این کاهش قیمت با هدف توسعه هوشمند پتروشیمی در شاخه‌هایی که ما به آن نیاز داریم، است و ارتباطی به کاهش قیمت نفت ندارد. دیروز محمدی گفته بود با توجه به اینکه این طرح ها (روش تبدیل گاز طبیعی و متانول به پروپیلن) اقتصاد جذابی ندارند تلاش داریم با تخفیف قابل توجه خوراک گاز طبیعی و معافیت های مالیاتی، جذابیت را برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

دولت از چند وقت پیش در نیمه خرداد در خصوص تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها به بحث و نظر پرداخته بود؛ به طوریکه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با توجه به تبعات اقتصادی کرونا و نوسان قیمت در بازارهای جهانی مطرح و بررسی شد. حالا به نظر میرسد عمده تخفیف خوراک پتروشیمی برای مشوق طرح های مهم درنظر گرفته شده و البته نوع خوراک هم بیشتر گازی است.