معاملات 15 سهم مشکوک شد + جدول

14:03 - 1400/01/21
در یک روزمانده به پایان معاملات، 15 نماد معاملاتشان مشکوک اعلام شد.
معاملات 15 سهم مشکوک شد + جدول

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس پرس، در جریان معاملات سومین روز کاری هفته، بازار سهام متعادل و نوسانی آغاز به کار کرد به طوری که با رشد در گروه های کوچکتر و فشار نسبی عرضه در گروه های اصلی در نهایت شاخص بورس با رشد 14 هزار و 699 واحدی و ورود به کانال یک میلیون و 200 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب بیش از 13.2 هزار میلیارد تومان در بورس و 5.4 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه تهران، بانک تجارت، بانک پارسیان به همراه ذوب آهن با داد و ستد بیش از 767، 559، 509، 445 و 310 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 5 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت سیمان لار سبزوار حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس ضمن افت 4.6 درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد بیش از 44.9 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های تامین مسکن جوانان، پالایشگاه تهران، فیبر ایران، توسعه بین المللی پدیده شاندیز، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، ایران ترانسفو، سیمان تهران، صنایع ماشین های اداری ایران، سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان، فولاد خراسان، هتل پارسیان کوثر اصفهان، لوله و تجهیزات سدید، لیزینگ آریا دانا و توسعه و عمران نایین مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پالایشگاه تهران و 9 شرکت فرابورسی به همراه پنج شرکت بورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.