تجدید ارزیابی در « مادیرا » | تازه ترین وضع شرکت

13:57 - 1400/01/21
صنایع ماشین های اداری ایران علاوه بر اینکه صورت های مالی 12 ماه تلفیقی را منتشر کرد، از برنامه افزایش سرمایه خود خبر داد.
تجدید ارزیابی در « مادیرا » | تازه ترین وضع شرکت

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از کدال، صنایع ماشین های اداری ایران از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.

پیرو صورتجلسه ۲۰ خرداد هیات مدیره، موضوع افزایش سرمایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هیات مدیره موافقت و مصوب کرد اقدامات و بررسی های لازم در خصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها( پس از ارزیابی توسط کارشناسان رسمی دادگستری) با تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص آن و اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس به منظور ارائه به مجمع فوق العاده توسط مدیرعامل انجام پذیرد.

 

صورت های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه «مادیرا» منتشر شد

همچنین بورس پرس به نقل از کدال نوشت: شرکت صنایع ماشین های اداری ایران با سرمایه اسمی 320 میلیارد تومانی، صورت های مالی تلفیقی حسابرسی نشده 12 ماهه منتهی به اسفند سال گذشته را منتشر کرد.

براین اساس، "مادیرا" طی این مدت 989 ریال سود تلفیقی و 965 ریال سود برای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 103 و 99 درصد رشد داشته است.

 

درآمدهای عملیاتی

مجموع درآمدهای عملیاتی برای دوره مالی 98 معادل 1.3 هزار میلیارد است که نسبت به زمان مشابه سال قبل 93 درصد افزایش داشته و با توجه به روند افزایشی نسبت به سال قبل انتظار بر این است که شاهد رشد بیش از این نیز باشیم.

 

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی را عمدتاً مواد مستقیم، دستمزد مستقیم، حامل های انرژی،استهلاک و ... تشکیل می دهد که هزینه برای دوره مالی 98 بالغ بر 795 میلیارد تومان است که نسبت به زمان مشابه سال قبل 102 درصد افزایش داشته که ناشی از افزایش نرخ مواد مصرفی و تعداد محصولات ساخته شده و دستمزد مستقیم و حامل های انرژی است.

 

هزینه های فروش، اداری عمومی

هزینه های فروش، اداری و عمومی برای این دوره 139.3 میلیارد تومان است که نسبت به زمان مشابه سال قبل 75 درصد افزایش یافته است. علت افزایش این هزینه ها، افزایش در هزینه های حقوق و دستمزد نیروی اداری و سایر هزینه های اداری است.

 

هزینه های مالی

هزینه های مالی شرکت نسبت به زمان مشابه سال قبل حدوداً 98 درصد افزایش یافته است.

 

سایر درآمدهای غیرعملیاتی

درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی عمدتاً حاصل از سرمایه گذاری در سپرده های بانکی است که برای سال مالی 97 بالغ بر 3.5 میلیارد تومان بوده و برای دوره مالی گذشته 5 میلیارد تومان بوده که 4.5 میلیارد تومان آن مربوط به درآمد سرمایه گذاری و 505.9 میلیون تومان آن مربوط به اقلام متفرقه است.

 

سود (زیان) عملیاتی

در سال 98 با توجه به مدیریت صحیح فروش و هزینه ها و بهره وری خط تولید سود عملیاتی تقریبا دو برابر شده است.