با کدال | « خودرویی » ها در بهمن چه کردند؟

13:07 - 1400/01/21
تمامی نمادهای تولیدی گروه خودرو عملکرد ماه بهمن را منتشر کردند. در حالی که «خپارس» بهبود مشهودی را در عملکرد خود به نمایش گذاشته، 3 خودروساز بزرگ دیگر چندان قوی عمل نکرده‌اند. در عین حال قطعه‌سازان به روند بهبودیافته خود در زمستان ادامه می‌دهند.
با کدال | « خودرویی » ها در بهمن چه کردند؟

دنیای بورس: اساسا ارتباط دادن مسیر قیمتی سهام خودرویی با کیفیت عملکرد و سودآوری آن‌ها کار بیهوده‌ای است. با این حال باید در نظر داشت بهترین خبر برای سهام خودروسازانی که در پی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌اند، بازگشت به مدار سودآوری خواهد بود. این مساله می‌تواند از سهام رقیق‌شده این گروه بهترین حمایت را به عمل آورد.

گروه خودرو سال 97 و 98 را چندان خوب سپری نکردند. با این حال در ماه‌های اخیر نشانه‌هایی از بهبود در فعالیت این گروه به چشم آمد. با افزایش تیراژ تولید خودروسازان، تولیدکنندگان قطعات نیز بار دیگر با رونق نسبی تولید همراه شده‌اند.

به این ترتیب می‌توان گفت 16 نماد خودرویی برآیندی رو به بهبود را نسبت به ماه‌های سپری شده از نیمه دوم سال به نمایش گذاشته‌اند. در مقابل «خساپا» و «خکاوه» کاملا ضعیف‌تر از انتظارات ایجاد شده عمل کردند. با این وجود نقطه قوت در گزارش ماهانه سایپا می‌تواند افزایش نسبی نرخ‌ها باشد؛ مساله‌ای که در فاصله‌گیری از زیان می‌تواند متغیر مهم‌تری باشد.

با کدال | « خودرویی » ها در بهمن چه کردند؟18
عملکرد خودرویی ها در یک قاب

توضیح: وضعیت نرمال به شرایطی گفته می‌شود که اختلاف عملکردی در بازه 5- تا 5 درصد قرار گرفته باشد. در مرحله بعد در وضعیت کمی خوب و کمی ضعیف قرار می‌گیریم. این صفت کیفی به اختلاف عملکرد بین 5 تا 15 درصد در بازه مثبت و منفی اطلاق می‌شود. بازه 15 تا 30 درصد مثبت را با صفات خوب و بازه 15- تا 30- درصد را با صفت کیفی ضعیف مشخص کرده‌ایم و در نهایت بازه تغییر بیشتر از 30 درصد و کمتر از 30- درصد با توصیفات خیلی خوب و خیلی ضعیف مشخص شده‌است.