با کدال | عملکرد بهتر از معمول گروه « تجهیزات و ماشین آلات » در ماه بهمن

13:07 - 1400/01/21
از 7 بنگاه تولیدی صنعت تجهیزات و ماشین آلات، عملکرد 5 شرکت در ماه بهمن را می‌توان کاملا مطلوب ارزیابی کرد؛ «لبوتان» گزارشی معمول و مطابق انتظار روانه کدال کرده است و یک نماد نیز ضعیف‌تر از انتظار ظاهر شده است. بهترین و بدترین عملکردهای این گروه را در یک قاب ببینید.
با کدال | عملکرد بهتر از معمول گروه « تجهیزات و ماشین آلات » در ماه بهمن

دنیای بورس: شاخص گروه تجهیزات و ماشین‌آلات در آخرین جلسه معاملاتی هفته یک درصد دیگر رشد کرد. با این حال باید توجه داشت که فاصله سودآوری و قیمت‌ سهام در این گروه کاملا قابل‌توجه است و نسبت‌های قیمت به درآمد عقب‌نگر در این گروه به صورت میانگین بالاتر از 20 مرتبه است.

توضیحاتی که در بالا داده شد لزوم بررسی دقیق‌تر عملکرد این بنگاه‌ها را گوشزد می‌کند. این گروه یکی از بهترین عملکردها را در ماه بهمن به نمایش گذاشته است. با این وجود اعمال چنین روندی بر قیمت سهم مستلزم بررسی ابعاد دقیق‌تر فعالیت شرکت‌هاست.

با کدال | عملکرد بهتر از معمول گروه « تجهیزات و ماشین آلات » در ماه بهمن12

توضیح: وضعیت نرمال به شرایطی گفته می‌شود که اختلاف عملکردی در بازه 5- تا 5 درصد قرار گرفته باشد. در مرحله بعد در وضعیت کمی خوب و کمی ضعیف قرار می‌گیریم. این صفت کیفی به اختلاف عملکرد بین 5 تا 15 درصد در بازه مثبت و منفی اطلاق می‌شود. بازه 15 تا 30 درصد مثبت را با صفات خوب و بازه 15- تا 30- درصد را با صفت کیفی ضعیف مشخص کرده‌ایم و در نهایت بازه تغییر بیشتر از 30 درصد و کمتر از 30- درصد با توصیفات خیلی خوب و خیلی ضعیف مشخص شده‌است.