گروه‌های پیشتاز بورسی در نیمه دوم 98

13:07 - 1400/01/21
در میان 38 صنعت مطرح بورسی، از ابتدای مهر تا پایان معاملات امروز 10 گروه بازدهی بیش از 100 درصدی را به ثبت رسانده‌اند و 5 صنعت بازدهی‌های کمتر از 40 درصد را تجربه کرده‌اند. پیشتازان و بازماندگان رشد سهام کدام‌اند؟
گروه‌های پیشتاز بورسی در نیمه دوم 98

دنیای بورس: جدول زیر بازدهی صنایع محتلف بورسی از ابتدای ماه مهر تا جلسه معاملاتی امروز را نشان می‌دهد. برخی صنایع همچون «زراعت»، «دارو» و «سیمان» که در زمره‌ چشمگیرترین صنایع نیمسال اول قرار داشتند در میانه‌های این جدول قرار گرفته‌اند.

گروه‌های دستگاه‌های برقی و گروه تک‌نماد وسایل ارتباطی (شامل نماد «لپارس») بیشترین بازدهی‌ها در مدت سپری‌شده از نیمه دوم سال را به ثبت رسانده‌اند. در رابطه با گروه‌ محصولات برقی، رشد درآمد شرکت‌ها در برخی موارد محسوس بوده و بعضا رشد قابل‌توجه سودآوری را در پی داشته است. در برخی موارد نیز انتظار برای افزایش سرمایه شرکت‌های این گروه محرک اساسی رشد قیمت بوده است.

گروه‌های «کاشی و سرامیک» و «حمل و نقل» با فاصله محدودی در تعقیب دو گروه مذکورند. گروه کاشی و سرامیک به خصوص در یک ماهه اخیر موفق شده است میزان زیادی از این بازدهی را به ثبت برساند.

در میان گروه‌های بزرگ کالایی، همان‌گونه که مشاهده می‌شود «فلزات اساسی»، با کسب بازدهی 83 درصدی پیشتاز بوده‌اند و گروه فرآورده‌های نفتی با بازدهی 41 درصد از گروه‌های با کمترین بازدهی بازار به شمار می‌آید.

گروه‌های پیشتاز بورسی در نیمه دوم 982