« ومهان »، عرضه اولیه فردا | تاسیس سبدگردانی و برنامه افزایش سرمایه

12:57 - 1400/01/21
فردا عرضه اولیه توسعه مالی مهر آیندگان برگزار میشود. مدیرعامل «ومهان» با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از درخواست تاسیس شرکت سبدگدانی و برنامه افزایش سرمایه از محل سود در صورت موافقت هیات مدیره خبر داد.
« ومهان »، عرضه اولیه فردا | تاسیس سبدگردانی و برنامه افزایش سرمایه

به گزارش «دنیای بورس»، قبل از ظهر امروز جلسه معرفی شرکت توسعه مالی مهر آیندگان جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور مهدی سنائی فرد مدیرعامل شرکت، حسین حسینی خلیلی معاون مالی، محمد کفاش پنجه شاهی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام و محمد رحمانی مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری اهداف به عنوان نماینده سهامدار عمده برگزار شد تا این این شرکت هزار میلیارد تومانی برای فردا آماده عرضه اولیه 5 درصدی سهام باشد.

 

تاریخچه، سرمایه و سهامداران

سنائی فرد با بیان اینکه فعالیت جدی این شرکت از سال 92 آغاز شده، گفت: با توجه به استراتژی سرمایه گذاری اهداف در خصوص تخصصی‌تر کردن مدیریت دارایی ها، تقویت حوزه های جدید فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران، مدیریت سرمایه گذاری های بورسی در قالب یک شرکت مستقل مد نظر قرار گرفت و 100 درصد سهام سرمایه‌گذاری آینده نگر مهر سال 91 تحصیل و با تغییر نام به گروه توسعه مالی مهر آیندگان، زمینه برای انجام فعالیت‌های تخصصی در بازار سرمایه فراهم شد.

وی افزود: سرمایه اولیه شرکت در بدو تاسیس 90 میلیون تومان بوده که طی سه مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به هزار میلیارد تومان رسیده است. سرمایه گذاری اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت مالک 99.9 درصد این شرکت که دارای 27 نیروی انسانی است، محسوب می شود.

 

مزایای رقابتی

این مقام مسئول درخصوص مزایای رقابتی این شرکت توضیح داد: پرتفوی متشکل از سهام شرکت های موجود در صنایع پیشرو، ترکیب مناسب دارایی های با درجه نقدشوندگی بالا، چابکی در تصمیم گیری، سرمایه انسانی توانمند و سهامدار عمده خوشنام و آشنا در بازار سرمایه در شمار این مزایا بشمار می رود.

 

ترکیب بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌ها

سنائی فرد درباره ترکیب بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌ها عنوان کرد: 16 درصد سرمایه‌گذاری‌ها به گروه استخراج کانه‌های فلزی، 10 درصد به صنعت فرآورده‌های نفتی، 10 درصد به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، 9 درصد به گروه محصولات شیمیایی، 7 درصد به گروه واسطه‌گری مالی، 7 درصد به صنعت فلزات اساسی، 6 درصد به گروه سیمان، 6 درصد به چندرشته‌ای صنعتی و مابقی سرمایه گذاری‌ها به گروه دارویی و سایر صنایع اختصاص دارد.

 

شرکت های زیرمجموعه

وی ارزش بازار و بهای تمام شده پرتفوی بورسی "ومهان" را 7.8 و 2.4 هزار میلیارد تومان طی 10 ماهه سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: مجموع دارایی و بدهی این شرکت 1.3 هزار میلیارد تومان و 670 میلیارد تومان است و ارزش خالص دارایی های هر سهم 865.4 تومان تعیین شده است. همچنین 100 درصد سهام واسپاری صنعت نفت آیندگان، خدمات صبا تجارت یاس، کارگزاری خبرگان سهام و 31 درصد تامین سرمایه سپهر متعلق به این شرکت است.

 

چشم‌اندازهای آتی

مدیرعامل توسعه مالی مهر آیندگان چشم‌اندازهای آتی را سرمایه‌گذاری فعال در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس، افزایش مداوم کیفیت و پایداری درآمدها، اصلاح مستمر سهام با هدف افزایش بازده متناسب با ریسک و تلاش برای دسترسی به سطح بازدهی متناسب با بازدهی بازار سرمایه و سایر بازارهای رقیب عنوان کرد.

 

تاسیس شرکت سبدگدانی و برنامه افزایش سرمایه

سنائی فرد در راستای تکمیل زنجیره فعالیت ها از درخواست تاسیس شرکت سبدگدانی به سازمان بورس خبر داد تا ضمن افزایش ظرفیت ها در گروه بتان به افراد خارج از گروه هم خدمات ارائه کرد. برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته هم با موافقت هیات مدیره احتمالا سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 در «دنیای بورس»‌ هم خوانده بودیم: