هجدهمین عرضه اولیه از هفته آینده + متن | آیا باید سهم بخریم؟

12:55 - 1400/01/21
زمان قطعی عرضه اولیه هجدهمین شرکت در سال جاری مشخص شد. بر این مبنا ۵ درصد از سهام توسعه مالی مهر آیندگان دوشنبه آینده در فرابورس واگذار می شود.
هجدهمین عرضه اولیه از هفته آینده + متن | آیا باید سهم بخریم؟

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از فرابورس، در ادامه ورود شرکت های جدید به بازار سهام و پس از ورود شرکت کلر پارس که روز گذشته 15 درصد سهام آن در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شده، نوبت به توسعه مالی مهر آیندگان رسید .

براین اساس مقرر شده ، دوشنبه آینده 21 بهمن، 5 درصد از سهام "ومهان" شامل 500 میلیون سهم با محدوده قیمتی 515 تا 562.5 تومانی هر سهم و سهمیه 500 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شود . همچنین پتروشیمی تابان فردا متعهد خرید و سقف تعهد خرید 50 درصد سهام قابل عرضه است.

براساس گزارش بورس پرس، گروه توسعه مالی مهر آیندگان ۲۲ اسفند سال ۷۴ اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای مدت نامحدود به ثبت رسیده است. با توجه به استراتژی سرمایه گذاری اهداف در خصوص تخصصی‌تر کردن مدیریت دارایی ها، تقویت حوزه های جدید فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران، مدیریت سرمایه گذاری های بورسی در قالب یک شرکت مستقل مد نظر قرار گرفت.

در این راستا ۱۰۰ درصد سهام سرمایه‌گذاری آینده نگر مهر سال ۹۱ تحصیل و با تغییر نام به گروه توسعه مالی مهر آیندگان، زمینه برای انجام فعالیت‌های تخصصی در بازار سرمایه فراهم شد.

سرمایه اولیه شرکت در بدو تاسیس ۹۰ میلیون تومان بوده که طی سه مرحله افزایش سرمایه به هزار میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب هیات مدیره این شرکت که دارای ۲۷ نیروی انسانی است، امیر حمزه مالمیر به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری اهداف به عنوان رئیس هیات مدیره حضور دارد .

وی از مدیران معروف و سابق سازمان بورس بوده از اواخر دهه 70 وارد بازار سرمایه و سپس سازمان بورس قدیم شد و مدت ها کارشناس نظارت بر ناشران و سپس مدیر نظارت برناشران سازمان بورس بود.

در همین رابطه نیز خواندید: چرا باید عرضه اولیه بخریم؟