با کدال | ضعیف ترین گزارش های ماهانه دی ماه در یک قاب

12:46 - 1400/01/21
در رابطه با برخی صنایع افت‌های زمستانی عملکرد تا حدودی مورد انتظار است. به عنوان مثال سیمانی‌ها در ماه‌های زمستان همواره با ضعف نسبی تولید و فروش مواجهند. در این شرایط عملکرد بهتر از انتظار این بنگاه‌ها می‌تواند اثرات قابل توجهی بر قیمت سهام آن ها داشته باشد. زمستان امسال احتمالا برای پتروشیمی‌های مصرف‌کننده گاز کشور نیز چندان فصل خوشایندی نباشد. در این گزارش بدترین گزارش‌های ماهانه دی که تا این لحظه 5 شنبه، 3 بهمن ساعت 17، منتشر شده است در قالب یکی جدول کیفی ارائه می‌شود. مرور عملکرد این شرکت‌ها به خصوص برای سهامداران خرد آن‌ها حائز اهمیت خواهد بود.
با کدال | ضعیف ترین گزارش های ماهانه دی ماه در یک قاب

دنیای بورس: مطابق ماه های اخیر «دنیای بورس» عملکرد بنگاه‌‌های تولیدی بورسی را بر اساس معیارهای متناسب بررسی می‌کند. این بررسی‌های در قالب قیاس‌های کمی  و به صورت جداول یگانه در کانال تلگرامی «دنیای بورس» منتشر می‌شوند. با این وجود برای ملاحظه وضعیت این گزارش ها در یک نگاه، در جدول زیر عملکرد کیفی بنگاه‌های تولیدی آورده شده است. 

این جدول گزارش‌های ماهانه‌ای را شامل می‌شود که به دلیل ضعف شدید در یک یا چند تا از معیارهای اصلی نسبت به بازه‌های پاییز و تابستان جزو ضعیف‌ترین گزارش‌های ماهانه به حساب می‌آیند. لازم به تاکید است که این جدول به تنهایی نمی‌تواند معیار تصمیم‌گیری باشد و تنها در پی معرفی ساده‌تر نمادهایی است که نیاز به مطالعه و بررسی بیشتر دارند. 

نکته دیگر آن که بازه‌های پاییز و تابستان از آن جهت به عنوان بازه‌های مبنا انتخاب شده‌اند که اولا با دسترسی به صورت‌های مالی این دو فصل، کیفیت سودآوری گزارش‌های ماهانه بیشتر مشخص می‌شود؛ دوم آن که این دو فصل از لحاظ کیفیت سودآوری برای بسیاری از بنگاه‌های تولیدی فصول کاملا متفاوتی بوده‌اند و بنابراین قیاس با هر دو بازه تخمین دقیق‌تری از وضعیت شرکت‌ها به دست خواهد داد. 

با کدال | ضعیف ترین گزارش های ماهانه دی ماه در یک قاب3
ضعیف ترین گزارش های ماهانه دی 98 (تا پنج شنبه، 3 بهمن، ساعت 17)

توضیح: وضعیت نرمال به شرایطی گفته می‌شود که اختلاف عملکردی در بازه 5- تا 5 درصد قرار گرفته باشد. در مرحله بعد در وضعیت کمی خوب و کمی ضعیف قرار می‌گیریم. این صفت کیفی به اختلاف عملکرد بین 5 تا 15 درصد در بازه مثبت و منفی اطلاق می‌شود. بازه 15 تا 30 درصد مثبت را با صفات خوب و بازه 15- تا 30- درصد را با صفت کیفی ضعیف مشخص کرده‌ایم و در نهایت بازه تغییر بیشتر از 30 درصد و کمتر از 30- درصد با توصیفات خیلی خوب و خیلی ضعیف مشخص شده‌است.