با کدال | بهترین گزارش های ماهانه دی ماه در یک قاب

12:46 - 1400/01/21
بر خلاف ماه‌های گذشته، بنگاه‌های تولیدی در انتشار گزارش عملکرد ماهانه سرعت عمل بیشتری به خرج داده‌اند. در این گزارش بهترین گزارش‌های ماهانه دی ماه که تا این لحظه چهارشنبه، 2 بهمن ساعت 19:30، دقیقه منتشر شده‌اند در یک جدول کیفی آورده شده‌ است.
با کدال  | بهترین گزارش های ماهانه دی ماه در یک قاب

دنیای بورس: مطابق ماه های اخیر «دنیای بورس» عملکرد بنگاه‌‌های تولیدی بورسی را بر اساس معیارهای متناسب بررسی می‌کند. این بررسی‌های در قالب قیاس‌های کمی  و به صورت جدول یگانه در کانال تلگرامی «دنیای بورس» منتشر می‌شوند. با این وجود برای ملاحظه وضعیت این گزارش ها در یک نگاه، در جدول زیر عملکرد کیفی بنگاه‌های تولیدی آورده شده است. 

این جدول گزارش‌های ماهانه‌ای را شامل می‌شود که به دلیل بهبود در یک یا چند تا از معیارهای اصلی نسبت به بازه‌های پاییز و تابستان جزو بهترین گزارش‌های ماهانه به حساب می‌آیند. لازم به تاکید است که این جدول به تنهایی نمی‌تواند معیار تصمیم‌گیری باشد و تنها در پی معرفی ساده‌تر نمادهایی است که ارزش مطالعه و بررسی بیشتر را دارند. 

نکته دیگر آن که بازه‌های پاییز و تابستان از آن جهت به عنوان بازه‌های مبنا انتخاب شده‌اند که اولا با دسترسی به صورت‌های مالی این دو فصل، کیفیت سودآوری گزارش‌های ماهانه بیشتر مشخص می‌شود؛ دوم آن که این دو فصل از لحاظ کیفیت سودآوری برای بسیاری از بنگاه‌های تولیدی فصول کاملا متفاوتی بوده‌اند و بنابراین قیاس با هر دو بازه تخمین دقیق‌تری از وضعیت شرکت‌ها به دست خواهد داد. 

با کدال  | بهترین گزارش های ماهانه دی ماه در یک قاب1
بهترین گزارش‌های ماهانه دی 98 (تا چهارشنبه، 2 بهمن، ساعت 19:30)

توضیح: وضعیت نرمال به شرایطی گفته می‌شود که اختلاف عملکردی در بازه 5- تا 5 درصد قرار گرفته باشد. در مرحله بعد در وضعیت کمی خوب و کمی ضعیف قرار می‌گیریم. این صفت کیفی به اختلاف عملکرد بین 5 تا 15 درصد در بازه مثبت و منفی اطلاق می‌شود. بازه 15 تا 30 درصد مثبت را با صفات خوب و بازه 15- تا 30- درصد را با صفت کیفی ضعیف مشخص کرده‌ایم و در نهایت بازه تغییر بیشتر از 30 درصد و کمتر از 30- درصد با توصیفات خیلی خوب و خیلی ضعیف مشخص شده‌است.