اوج‌گیری ارزش معاملات « وبملت »

12:39 - 1400/01/21
به صورت کلی می‌توان گفت در میان نمادهای مورد توجه بازار تنها صف‌های «وبملت» و «خساپا» باقی مانده است و بر این اساس نگاه بازار به این نمادها دوخته شده است. ارزش معاملات در دیگر نمادهای بانکی چندان با سهام بانک ملت قابل مقایسه نیست.
اوج‌گیری ارزش معاملات « وبملت »

دنیای بورس: ارزش معاملات خرد بورس تهران تا پایان نیمه نخست معاملات امروز از 2100 میلیارد تومان نیز عبور کرد. در این میان «وبملت» با ارزش معاملات بیش از 120 میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را در اختیار دارد. با وجود عرضه سنگین بیش از 196 میلیون سهم تا این لحظه همچنان سهام بانک ملت با صف خرید همراه است. البته چندین بار صف خرید این سهم عرضه شده است و در شرایط کنونی نیز همچنان انتظار برای عرضه ادامه‌دار سهام وجود دارد.

 کل ارزش معاملات گروه بانک تا این لحظه حدود 204 میلیارد تومان است که بیش از 60 درصد از آن به سهام بانک ملت اختصاص دارد.

«وتجارت» با رشد کمتر از 2 درصدی در قیمت کمتر از 49 تومان معامله می‌شود. «وبصادر» و «ونوین» نیز در مدار منفی معامله می‌شوند. «وپارس» با انتظار برای نهایی شدن افزایش سرمایه با صف خرید نزدیک به 50 میلیون سهمی همراه است. «وپاسار» نیز با وجود قیمت پایانی منفی اما آخرین معاملات بیش از 2 درصد نسبت به صفر تابلو رشد داشته است.

 در نمادهای غیربورسی بانکی می‌توان به رشد نزدیک به دو درصدی سهام بانک دی اشاره کرد. از نکات قابل توجه صف‌های خرید سنگین سهام بانک شهر و بانک آینده در بازار پایه است. صف بیش از 300 میلیونی «وشهر» فرصت مناسبی برای شناسایی سود شهرداری‌ها ایجاد کرده است. پس از جهش قیمت این سهم طی یک ماه اخیر و با توجه به وضعیت بودجه‌ای شهرداری‌ها، این سهام‌داران می‌توان به تدریج در صدد تامین مالی مورد نیاز خود از طریق عرضه سهام در این سهم برآیند. عمده سهام این بانک به شهرداری‌های شهرهای بزرگ کشور اختصاص دارد.