پاسخ مقام رهبری به ترامپ| شما منطقی نیستید

12:30 - 1400/01/21
مقام رهبری انقلاب صبح امروز در دیدار با پرستاران به تهدید و تهمت ترامپ علیه ایران پاسخ داد.
پاسخ مقام رهبری به ترامپ| شما منطقی نیستید

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام رهبرِی، آیت‌اله علی خامنه‌ای، مقام رهبری انقلاب صبح امروز در دیدار پرستاران (لینک) تاکید کرد: ملاحظه کنید [آمریکایی‌ها] در عراق و سوریه چه میکنند. انتقام داعش را از حشدالشعبی دارند میگیرند. حشدالشعبی چون داعش را -که اینها ساخته و پرداخته کرده بودند- زمین‌گیر و ازاله کرد، حالا دارند انتقام میگیرند. بنده و دولت و ملت ایران بشدت این خباثت آمریکا را محکوم میکنیم.

مقام رهبری عنوان کردند: حالا نکته‌ی قابل توجه این است که وقتی از این حوادث برای آمریکایی‌ها پیش می‌آید – ملاحظه میکنید در بغداد و سراسر عراق هیجان ضدآمریکایی چقدر است – باز آن جناب توییت کرده که ما این را از چشم ایران می‌بینیم و پاسخ ایران را خواهیم داد.

وی به تهدید و تهمت دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا علیه ایران تاکید کرد: اوّلاً غلط میکنید؛ ثانیاً منطقی باشید، که نیستید. مردم کشورهای این منطقه از آمریکا متنفرند. شما آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان جنایت کردید و آدم کشتید. مردم عراق و سوریه و افعانستان از آمریکایی‌ها متنفرند و این تنفر یک جایی بیرون میزند.

آقای خامنه ای با بیان اینکه لازمه‌ی حرکت سیاسی و امنیتی که آمریکا در منطقه میکند، همین نفرت است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی اگر تصمیم بگیرد با کشوری معارضه و مبارزه کند، صریح این کار را میکند. از دید مقام رهبری انقلاب، ما به منافع و مصالح کشور و ملتمان پایبندیم؛ به عزت و پیشرفت و عظمت ملت ایران بشدت پایبندیم و هر کس اینها را تهدید کند، بدون هیچ ملاحظه‌ای با او روبه‌رو میشویم و ضربه‌ی خود را وارد میکنیم.

ایشان در دیگر مطالب هم گفتند:

  • [درباره‌ی حوادث آبان‌ماه] نکته‌ی بسیار مهمی وجود دارد که ملت ایران با بصیرتی که دارند، کاملاً توجه کردند که مردم مطالباتی دارند که در اغلب موارد هم حق با مردم است [اما] مطالبات مردم یک مسئله است، فتنه‌سازی از مطالبات یک مسئله‌ی دیگر است؛ دومی کار دشمن است.
  • دوست وقتی میبیند ماشین در سربالایی کُند حرکت میکند، کمک میکند؛ دشمن وقتی دید ماشین حرکت نمیکند، باد لاستیک را هم خالی میکند. دشمنان ما دائم از اول انقلاب در حال این کارها بودند.
  • در آبان مردم مطالباتی داشتند؛ دشمن که افرادی را آماده کرده بود، از فرصت استفاده کرد و شروع به تخریب کرد.
  • بصیرت مردم اینجا بود که تا کار دشمن را دیدند، کنار کشیدند و فتنه‌گر تنها ماند. فتنه‌گر سعی میکند در میان مردم، خود را پنهان کند. بصیرت و هوشیاری مردم، کار را خنثی کرد.
  • به نظر من آن کسانی که از مطالبات مردم سوءاستفاده میکنند غالباً کسانی هستند که با سرویس‌های اطلاعاتی دشمن ارتباط دارند. آن کسانی که صورتشان را میبندند و به انبار بنزین و گندم حمله میکنند که آتش بزنند و در شهر، زیربناها را –چه متعلق به مردم، چه متعلق به دولت– تخریب میکنند، حالا بعضی شاید هیجانی این کارها را بکنند ولی گردانندگان با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه مرتبطند.
  • پاسداشت آزمونهای بزرگ یک ملت، یک مسئله‌ی اساسی است. کشورها و ملتها آزمونهایی سر راهشان قرار میگیرد و گاهی در آن خوب میدرخشند. 

  • برای ملت ما از پیروزی انقلاب تا الان، از این آزمونها و درخشش‌ها زیاد بوده؛ یکی‌اش ۹ دی ۸۸ که حضور ملت در کف خیابانها توانست یک توطئه‌ی ریشه‌دار و مهم را خنثی کند. پاسداشت این بسیار لازم است.

  • یکی از مسئولین بلندپایه‌ی کشور به‌تازگی به من میگفت یک سیاستمدار خارجی به او گفته، روز شنبه (ابتدای اغتشاش‌های آبان) در واشنگتن بوده و سران سَفیه آمریکا خوشحال بوده‌اند و میگفتند: کار ایران تمام است.

  • او گفته بود: ایران قوی است و در مقابل چنین قضایایی می‌ایستد. 

  • گفته بودند: نه، این قضیه فرق دارد. 

  • میگفت بعد چندروز که قضایا تمام شده بود، آمریکایی‌ها خیلی ناراحت بودند که این قضیه به جایی نرسید.