نظرسنجی ها تحقق یافت؟/ طلا در سقف 6 هفته‌ای

12:27 - 1400/01/21
دلیل صعود قیمت طلا در این روزها قبل از تعطیلات کریسمس چیست؟ پیش تر نظرسنجی ها هم پیش بینی کرده بود که قیمت طلا در این هفته قبل از روزهای پایانی سال 2019 صعودی خواهد شد.
نظرسنجی ها تحقق یافت؟/ طلا در سقف 6 هفته‌ای

به گزارش«دنیای بورس»، در معاملات امروز بازار جهانی قیمت هر اونس طلا در معاملات نقدی به 1491 دلار رسیده و در قراردادهای آتی به 1496 دلار در هر اونس رسیده است.  رشد قیمت طلا آن هم زمانی که امیدواری‌ها به ثمربخشی مذاکرات تجاری اوج گرفته در نوع خود جالب توجه است.

 در توجیه رشد قیمت طلا بعضا به اثر بابانوئل (Santa Rally) اشاره می‌شود که مطابق با آن قیمت‌ها در 5 روز پایانی و دو روز ابتدایی سال میلادی در مسیر صعود قرار می‌گیرند.

 از آن جالب‌تر توضیح برخی از تحلیلگران  است. این افراد توضیح می‌دهند در روزهای تعطیلی برخی معامله‌گران سعی دارند تا قیمت طلا را از سطوح مقاومتی عبور دهند تا در بازگشت معامله‌گران، مسیر برای ادامه صعود طلا هموار باشد.  در این بین تاکید بر سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی و احتمال کاهش میزان رشد اقتصادی دنیا در سال 2020  دستاویزی برای این دسته معامله‌گران را بازی می‌کند. پیش تر هم نظرسنجی ها صعود قیمت طلا در یک هفته مانده به پایان سال میلادی و تعطیلات کریسمس را پیش بینی کرده بود.