لایحه بودجه 99 در هیات وزیران/ دلار 4200 تومانی به تصویب رسید

12:18 - 1400/01/21
در جلسات فوق العاده هیات دولت به ریاست روحانی، دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تصویب شد. پیش از این محمدباقرنوبخت هم خبر داده بود که دولت در سال آینده هم قصد ندارد از دلار 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی دست بکشد.
لایحه بودجه 99 در هیات وزیران/ دلار 4200 تومانی به تصویب رسید

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایسنا، در سومین روز از جلسات فوق العاده هیات دولت، تهیه و تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با نرخ  دلار ۴۲۰۰ تومانی به تصویب رسید. در این جلسه که  امروز (دوشنبه ) و در دو نوبت صبح و عصر تشکیل شد، هیات وزیران همچنین، تعدادی دیگر از مواد و تبصره های لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را مورد بررسی و تصویب قرار داد. پیش از این هم رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که دولت قصد دارد در بودجه سال آینده دلار 4200 تومانی را به تصویب برساند. با این اوصاف باید در انتظار نشست که مجلس چه تصمیمی در قبال مصوبه مربوط به لایجه پیشنهادی دولت خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت صمت درباره ارز دولتی چیست؟ گفت: حسن روحانی، رئیس جمهوری و علی ربیعی سخنگوی دولت چندین مرتبه درباره سیاست های ارزی سخن گفتند. آن طور که مشخص است دولت بنا ندارد که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به طور کلی حذف کند. آنچه پیداست ارز دولتی همچنان به محصولاتی مثل نهاده های دامی تخصیص می یابد تا این کالا به نرخ پایین تری به دست مصرف کننده برسد.