بازیگران بورس (3 آذر 98)| کدام حقوقی‌های بازار « ونوین » عرضه کردند؟

12:14 - 1400/01/21
حجم بالایی از خریدهای دومین روز دادوستدها در بازار سهام به نماد بانک اقتصاد نوین اختصاص داشت. اما در این روز حقیقی ها و حقوقی ها چه استراتژی را از پیش گرفتند؟
بازیگران بورس (3 آذر 98)| کدام حقوقی‌های بازار « ونوین » عرضه کردند؟

به گزارش «دنیای بورس»، سهامداران خرد در جریان معاملات روز یکشنبه نیز توانستند خالص خرید مثبتی را در کارنامه خود ثبت کنند. به این ترتیب این گروه از سهامداران بیشتر از آنکه فروشنده باشند، خریدار بود. به طوریکه در نهایت حدود 77میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی معامله گران حقیقی بازار منتقل شد.

 بررسی روند جابجایی های امروز نشان می دهد که حجم بالایی از خریدهای صورت گرفته در نماد بانک اقتصاد نوین بوده است. به طوریکه خالص خرید حقیقی ها در این نماد به 81میلیارد و 700میلیون تومان رسید. در حالی حدود 473میلیون سهم «ونوین» در بازار امروز معامله شد که 86درصد از خریدهای صورت گرفته در این نماد از سوی سهامداران خرد بود.

به این ترتیب به دنبال تقاضای بالای حقیقی ها در خرید سهام مزبور، سه سهامدار عمده به عرضه سهم پرداختند. بر این اساس 85میلیون سهم از سوی شركت پشتيبان ايجاد ساختمان، 77میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري ساختمان ايران و بیش از 28میلیون سهم دیگر نیز توسط شركت سرمايه گذاري سامانه استراتوس واگذار شد. ولی با این وجود همچنان در پایان معاملات صف خرید 38میلیون سهمی برای «ونوین» باقی ماند.

این در حالی است که بانک ملت خرید سنگین بیش از 325میلیون سهمی را از سوی شركت سرمايه گذاري صباتامين تجربه کرد. در نماد بانک صادرات نیز گروه مالي سپهرصادرات به خریدهای خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز 10میلیون سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. در همین راستا صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات نیز 2.5میلیون سهم «وبصادر» را خریداری کرد.

در میان نمادهای فولادی نیز فولاد مبارکه شاهد خرید 100هزار سهم از سوی شركت توسعه سرمايه رفاه بود. در همین راستا ملی سرب و روی ایران نیز خرید بیش از 20هزار سهم توسط شركت سرمايه گذاري انديشه محوران را تجربه کرد.

در این گروه توليدي فولاد سپيد فراب كوير از جمله نمادهایی بود که با حمایت سهامدار عمده روبرو شد و در نهایت 13.5میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی «کویر» جابجا شد. در این راستا دو سهامدار حقیقی بالای یک درصدی «کویر» به عرضه سهم پرداختند. به طوریکه در مجموع 14میلیون سهم از سوی این دو سهامدار عرضه شد.

در گروه خودرویی نیز شركت سرمايه گذاري سمند به عنوان سهامدار عمده در نماد ایران خودرو به خریدهای خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز 350هزار سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. این در حالی است که سرمايه گذاري سمند که سهامدار 52.74درصدی قطعات‌ اتومبيل‌ ايران‌ است، به عرضه 3میلیون سهم پرداخت. در همین راستا گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو نیز با عرضه 2میلیون و 500هزار سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري بادرآمدثابت كوثريكم مواجه شد.

در نمادهای پالایشی نیز امروز سهامداران عمده به حمایت پرداختند. در این میان پالایش نفت بندرعباس شاهد خرید 300هزار سهم از سوی بانك رفاه كارگران بود. شركت توسعه سرمايه رفاه نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد پالایش نفت اصفهان به خرید 600هزار سهم پرداخت. در همین راستا پالایش نفت تبریز نیز خرید 100هزار سهم از سوی شركت گروه گسترش نفت وگازپارسيان را تجربه کرد.