گام به جلو؟/ دبیر مجمع تشخیص: لوایح FATF درحال بررسی است

12:14 - 1400/01/21
در حالی که تصویب لوایح چهارگانه همچنان به حالت بلاتکلیف باقی مانده و فرصت ها تا آخرین موعد زمانی برای تصویب این لوایح تنها به دو ماه و اندی بر می گردد که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته این لوایح در حال بررسی هستند.

به گزارش «دنیای بورس» محسن رضایی در حاشیه نشست ماهانه جامعه مهندسین در مورد لوایح مرتبط با FATF به تسنیم گفت: این لوایح در دستور بررسی کارشناسی است. پیش‌تر رضایی گفته بود که این لوایح به دلیل اینکه مشمول مرور زمان شدند، خود به خود تصویب نشده تلقی میشود.

حتی در گفت‌وگویی دییگری تاکید کرده که لوایح فعلا در مجمع مسکوت هستند. با این اوصاف برخی از دیگر نمایندگان مجمع نیز معتقدند که بلاتکلیفی تا زمان اعمال تحریم راهکاری است که سیاستمداران باید آن را پی بگیرند. دولت و مجلس با تصویب لوایح چهارگانه FATF موافق هستند اما پس از اختلاف مجلس و شورای نگهبان، حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تصویب لوایح را به ضرر منافع ملی می داند.

کارگروه مالی مرتبط با FATF در بیانیه ای که اخیرا آن را قرائت کرده آخرین فرصت به ایران در تصویب لوایح چهارگانه را تا بهمن ماه امسال اعلام کرده و در غیراینصورت ایران را وارد لیست سیاه خواهد کرد که به معنای پیشنهاد به سرمایه گذاران برای بستن ورودی های مالی، پولی در رابطه با کشورمان است.