بازیگران بورس (2 آذر 98)| کدام حقوقی « وصنا » عرضه کرد؟

12:14 - 1400/01/21
بیشترین میزان خالص خرید سهامداران خرد در دادوستدهای نخستین روز هفته در نماد گروه‌ صنايع ‌بهشهر ايران‌ بود که با جابجایی بیش از 21میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی معامله گران حقیقی همراه شد.
بازیگران بورس (2 آذر 98)| کدام حقوقی « وصنا » عرضه کرد؟

به گزارش «دنیای بورس»، معاملات بورس در نخستین روز کاری آذرماه با انتقال 25میلیارد و 500میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی همراه شد.  بررسی روند خرید و فروش های صورت گرفته نشان می دهد که بیشترین میزان خالص خرید سهامداران خرد در نماد گروه‌ صنايع ‌بهشهر ايران‌ بود که با جابجایی بیش از 21میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی معامله گران حقیقی همراه شد.

در حالی امروز بیش از 60میلیون «وصنا» در میان معامله گران داد و ستد شد که 99درصد از خریدهای صورت گرفته در این نماد از سوی حقیقی های بازار بود. همچنین در پایان نیز صف خرید 3.5میلیون سهمی برای آن باقی ماند. در این میان به دنبال تقاضای بالای سهامداران حقیقی به خرید سهام «وصنا» ، سهامدار عمده آن به عرضه سهم پرداخت. به طوریکه شركت توسعه صنايع بهشهر حدود 27میلیون سهم این شرکت را واگذار کرد.

خرید نمادهای بانکی نیز در کانون توجه معامله گران بود. در حالی سهامداران خرد به جمع آوری سهام بانک اقتصاد نوین پرداختند و خالص خرید 15میلیارد تومانی را در این نماد ثبت کردند که درمقابل حقوقی ها به حمایت خود از نماد بانک ملت ادامه داده و در نهایت 11میلیارد تومان نقدینگی را بابت خرید سهام مزبور به پرتفوی خود منتقل کردند. بررسی روند خرید و فروش ها در این دو نماد نشان می دهد که شركت سرمايه گذاري ساختمان ايران به عنوان سهامدار 6.4درصدی «ونوین»، بیش از 38میلیون سهم را واگذار کرده است. این در حالی است که بانک ملت شاهد خرید 17میلیون سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني ملت بود. البته خود گروه مالی ملت در نقش فروشنده ظاهر شد و امروز 6میلیون سهم گروه پتروشيمي سرمایه گذاری ايرانيان را واگذار کرد.

در همین راستا بانک صادرات نیز از حمایت دو سهامدار عمده برخوردار شد. به طوریکه 15میلیون سهم مزبور توسط گروه مالي سپهر صادرات و 2میلیون سهم دیگر نیز از سوی صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهر صادرات خریداری شد.

در میان نمادهای خودرویی نیز شركت سرمايه گذاري سمند به خریدهای خود در نماد ایران خودرو ادامه داد و امروز نیز 200هزار سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود. همچنین دیگر لیدر خودرویی یعنی سایپا نیز شاهد خرید 200هزار سهم از سوی شركت سرمايه گذاري سليم بود. روندی مشابه در نماد گروه بهمن با خرید 800هزار سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري بادرآمدثابت كاردان و 1.2میلیون سهم از سوی سهامدار حقیقی بالای یک درصدی دنبال شد.

در میان نمادهای فلزی نیز ملی مس ایران شاهد خرید 2میلیون و 300هزار سهم توسط موسسه صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران بود. البته شركت سرمايه گذاري آتيه انديشان مس نیز حدود 200هزار سهم «فملی» را خریداری کرد.