تمایل سهامداران خرد به جمع آوری « ونوین »

بازیگران بورس (21 آبان 98)| در نمادهای خودرویی چه خبر است؟

12:10 - 1400/01/21
تمایل سهامداران خرد در روز سه شنبه با استراتژی جمع اوری سهام بانک اقتصاد نوین بود. البته سهام گروه خودروهایی نیز امروز هم مورد توجه بازیگران بورس قرار گرفت.
بازیگران بورس (21 آبان 98)| در نمادهای خودرویی چه خبر است؟

دنیای بورس: معاملات روز سه شنبه با انتقال بیش از 69میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی همراه شد. در این میان بخش عمده ای از خریدهای مزبور در نماد بانک اقتصاد نوین بود. به طوریکه خالص خرید حقیقی ها در این نماد به 26میلیارد و 500میلیون تومان رسید. در این راستا به دنبال تقاضای بالای سهامداران خرد به خرید این سهم، دوحقوقی شرکت به عرضه سهام پرداختند. بر این اساس تامين مسكن نوين بالغ بر 67میلیون و 500هزار سهم و شركت نوسازي وساختمان تهران نیز بیش از 20میلیون سهم «ونوین» را واگذار کردند.

در این بازار نمادهای خودرویی نیز در کانون توجه معامله گران قرار داشتند. به طوریکه صندوق سرمايه گذاري بادرآمدثابت كاردان به خرید 3میلیون و 500هزار سهم گروه بهمن پرداخت. این در حالی است که قطعات‌ اتومبيل‌ ايران‌ با عرضه یک میلیون و 250 هزار سهم از سوی شركت سرمايه گذاري سمند مواجه شد. این حقوقی به عنوان سهامدار عمده در نماد ایران خودرو نیز به خرید یک میلیون و 300هزار سهم پرداخت. در همین راستا دیگر لیدر خودرویی یعنی سایپا شاهد خرید سهم از سوی دو سهامدار عمده بود. شركت سرمايه گذاري سليم به همراه گروه سرمايه گذاري سايپا در مجموع 700هزار سهم «خساپا» را خریداری کردند.

روند عرضه ها در نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با واگذاری سهم از سوی دو سهامدار عمده دنبال شد. به طوریکه 2میلیون سهم «خگستر» از سوی بانك پارسيان و 5میلیون سهم دیگر نیز توسط شركت سرمايه گذاري سمند واگذار شد.

در میان نمادهای فلزی نیز موسسه صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران به خریدهای خود در نماد ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ ادامه داد و امروز نیز بیش از 2.2 میلیون سهم دیگر «فملی» را به پرتفوی خود افزود.

بررسی روند خرید وفروش ها در نمادهای معدنی نیز نشان می دهد که سرمايه گذاري صدرتامين ، عرضه بیش از 43میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري صباتامين را تجربه کرد. در مقابل گروه توسعه‌ معادن‌ روي‌ ايران شاهد خرید 20 هزار سهم توسط شركت سرمايه گذاري انديشه محوران بود.

در میان نمادهای سیمانی نیز سهامداران خرد تمایل زیادی به جمع آوری سهام سیمان صوفیان داشتند. این امر با خالص خرید 6میلیارد تومانی حقیقی ها دنبال شد. همچنین به دنبال تقاضای بالای معامله گران خرد به جمع آوری این سهم، سهامدار عمده آن یعنی شركت سرمايه گذاري سيمان تامين، 18میلیون سهم را واگذار کرد. در این گروه سیمان هرمزگان نیز با فروش یک میلیون و 300هزار سهم از سوی گروه توسعه اقتصادي رستا مواجه شد.