بازیگران بورس (20 آبان 98)|کدام حقوقی « فملی » خرید؟

12:10 - 1400/01/21
سهام ایران خودرو اگر چه توسط گروه مالی پارسیان عرضه می شود که پرسش بسیاری این بود که کدام حقوقی سهام شرکت ملی مس را خریداری کرد؟
بازیگران بورس (20 آبان 98)|کدام حقوقی « فملی » خرید؟

به گزارش «دنیای بورس»، بورس تهران در جریان معاملات روز دوشنبه شاهد جابجایی 15میلیارد و 600میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی بود. در این میان بخش عمده ای از خریدها و یا همان حمایت های صورت گرفته از سوی سهامداران عمده در نماد ملی مس ایران بود که با خالص خرید 9میلیارد و 300میلیون تومانی حقوقی ها دنبال شد. در این میان 3میلیون سهم مزبور توسط موسسه صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران به عنوان سهامدار 8.23درصدی «فملی» خریداری شد.

بانک ملت نیز با خالص خرید بیش از 5میلیارد تومانی سهامداران عمده روبرو شد. البته در میان دیگر نمادهای بانکی نیز شاهد خرید سهم از سوی سهامداران عمده بودیم. در این راستا گروه مالي سپهرصادرات به خرید 4میلیون سهم بانک صادرات پرداخت. شركت آرمان گسترظفرمند نیز به عنوان حقوقی فعال در نماد بانک پاسارگاد حدود 400هزار سهم را خریداری کرد. این در حالی است که بانک اقتصاد نوین با عرضه سهم از سوی دو سهامدار عمده مواجه شد؛ عرضه 27میلیون سهم توسط شركت نوسازي وساختمان تهران و 1.2میلیون سهم توسط شركت پشتيبان ايجاد ساختمان از جمله واگذاریهای صورت گرفته درنماد «ونوین» بود.

در مقابل معامله گران خرد بازار بیشترین خرید را در نماد ایران خودرو داشتند که با انتقال بیش از 9میلیارد و 300میلیون تومان نقدینگی به پرتفوی حقیقی های «خودرو» دنبال شد. در این راستا به دنبال تقاضای بالای سهامداران حقیقی برای جمع آوری این سهم، سهامدار عمده آن یعنی گروه مالي پارسيان به عرضه 5میلیون سهم پرداخت. این در حالی است که گروه بهمن شاهد خرید حدود 2میلیون سهم از سوی سهامدار حقیقی 2.36درصدی بود.

در میان نمادهای فولادی نیز امروز فولاد خوزستان با خرید 300هزار سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري گنجينه زرين شهر روبرو شد. در همین راستا شركت مديريت سرمايه گذاري كوثربهمن نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد فولاد کاوه جنوب کیش به خرید 500هزار سهم پرداخت. توليدي فولاد سپيد فراب كوير نیز از دیگر نمادهایی بودکه خرید سهم از سوی سهامدار عمده را تجربه کرد. به طوریکه سهامدار عمده «کویر» نیز که یک سهامدار حقیقی و مالک 47.24درصدی سهم است، بیش از 20هزار سهم مزبور را به پرتفوی خود افزود. در این گروه ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ نیز شاهد حمایت سهامدار عمده و خرید 3میلیون و 300هزار سهم از سوی  موسسه صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران بود.

در این بازار توسعه‌معادن ‌و فلزات‌ نیز به عنوان یکی از نمادهای معدنی فعال در بورس با خرید یک میلیون و 500هزار سهم از سوی صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان روبرو شد. در همین راستا توسعه‌ معادن‌ روي‌ ايران نیز شاهد خرید بیش از 50 میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري انديشه محوران بود.