نخستین افشاگری قبل از آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ

12:04 - 1400/01/21
سرهنگ الکساندر ویندمن با اونیوفروم کامل ارتشی درحالی مدال های نظامی بر لباسش می‌درخشید، در کنگره حاضر شد تا نخستین مقام دولت ترامپ باشد که علیه ترامپ افشاگری می‌کند.
نخستین افشاگری قبل از آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ

خبرگزاری‌ها: به گزارش رویترز یکی از مقامات بلند پایه کاخ سفید روز سه شنبه مقابل بازرسان تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان شهادت داد که درخواست ترامپ را از رئیس جمهور اوکراین برای تحقیق درباره جو #بایدن از رقبای مهم سیاسی اش شنیده و این موضوع را نیز به مقامات بلند پایه کاخ سفید گزارش کرده است.

سرهنگ الکساندر #ویندمن در واقع نخستین نفر از مقامات کنونی کاخ سفید است که در جریان تحقیقات مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها درباره استیضاح رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا شهادت داد.

در حالی که نمایندگان دموکرات از درخواست برای برگزاری جلسات استماع علنی و انتشار متن شهادت ها درباره تحقیقات استیضاح ترامپ با هدف فرو نشاندن انتقادات جمهوریخواهان خبر دادند ؛ سرهنگ ویندمن که کارشناس ارشد امور اوکراین است در جلسه ای پشت درهای بسته که بیش از 10 ساعت به طول انجامید اظهارات خود را مطرح کرد و شهادت داد.

ویندمن که خود یک شهروند آمریکایی متولد اوکراین و از کهنه سربازان جنگ عراق است در اونیفورم نظامی برای ادای شهادت در کنگره حضور یافت تا نخستین فردی باشد که شهادت می دهد تماس تلفنی 25 ژوئیه گذشته بین روسای جمهور آمریکا و اوکراین - کانون ماجرای ترامپ و اوکراین - را شنیده است.

ویندمن در اظهارات از قبل آماده شده خود خطاب به نمایندگان سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که تحقیقات درباره استیضاح ترامپ را انجام می دهند ، گفت : این تماس تلفنی موجب نگرانی من شد.

وی افزود : من از شنیدن این مکالمه نگران شدم. به نظرم درست نبود که از یک دولت خارجی خواسته شود تا درباره یک شهروند آمریکایی تحقیق کند.

شهادت ویندمن تا امروز یکی از زیان بارترین اظهارات برای ترامپ بوده است که در حالی خود را برای شرکت در انتخابات بعدی آمریکا آماده می کند که با احتمال استیضاح نیز مواجه است.

پس از ادای شهادت ویندمن ، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که از اظهارات ویندمن وحشت زده شده است.

دونالد ترامپ نیز در توییتی در پاسخ به این اتفاق عنوان کرد: جمهوریخواهان در مبارزه با دموکرات های بی ‎فایده بر سر استیضاح ، بسیار متحد و پرانرژی هستند و اکنون بیش از روند ناعادلانه ، با محتوا مقابله می کنند زیرا خواندن متن همه را متوجه این موضوع می کند که تماس با رئیس جمهور اوکراین کاملاً شایسته بود. همان طور که رئیس جمهور اوکراین گفت:«هیچ فشاری در کار نبوده است.» این چرندیاتِ مربوط به استیضاح ، فقط ادامه آزار رقبای سیاسی است که حتی پیش از پیروزی من در انتخابات در جریان بوده است. جمهوریخواهان دنبال محتوای ادعاها باشید و به ماجرا فیصله دهید!