در حاشيه جلسه هيات دولت مطرح شد

اظهار نظر جدید وزیر اقتصاد در مورد بورس

12:04 - 1400/01/21
بازار سهام درحالی این‌روزها نسبت به بازارهای رقیب برتری دارد که فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد که مشکل خاصی که بورس را با نوسان روبه‌رو کند وجود ندارد.
اظهار نظر جدید وزیر اقتصاد در مورد بورس

خبرگزاری‌ها: فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسانات بازار بورس گفت: بازار بورس متناسب با شرایط و عوامل مناسب عمل می‌کند و هم اکنون مشکل خاصی که این بازار را دچار نوسان شدید کند وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اخیراً آیین نامه معافیت مالی تحلیل و ارزیابی دارایی‌ها در حال آماده سازی و ارائه به دولت است گفت: با تصویب و تدوین آیین نامه این قانون که بر مبنای آن شرکت‌های بورسی پس از تحلیل و ارزیابی دارایی هایشان از مالیات معاف می‌شوند، بورس رونق بهتری خواهد گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص دو شرکت هپکو و آذرآب گفت: مشکلی که هپکو دارد در ارتباط با سهام دار اصلی اش است و ما نیز زمینه را فراهم کردیم که انتقال سهام انجام شود که این مسأله انجام شد و تمامی مشکلاتی که در بحث بانکی داشت نیز حل شده است.

دژپسند با بیان اینکه موضوع آذراب متفاوت با مسأله هپکو است افزود: شرکت آذراب مشکل خاصی ندارد و اتفاقاً قرارداد‌های خوبی هم دارد، اما مشکلاتی از گذشته برای این شرکت وجود داشت که خوشبختانه در آخرین جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد برای حل این مشکلات تصمیم گیری کردیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به شفاف سازی ارزبگیران دولتی گفت: بانک مرکزی به زودی فهرست ارزبگیران را شفاف سازی می‌کند.

دژپسند افزود: مجوز صادرات یک روال مشخصی دارد و ما به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی هستیم به همین دلیل سعی می‌کنیم از اعمال محدودیت بر صادرات غیرنفتی خودداری کنیم.