شفاف‌سازی « وبملت » درباره ادعای خسارت از انگلیسی‌ها

11:51 - 1400/01/21
بانک ملت که با توقف سه ماهه و تعلیق نماد روبرو است در خصوص پرونده ادعای خسارت ۱.۶ میلیارد دلاری از خزانه داری انگلیس، دست به شفاف‌سازی زد.

دنیای بورس: بانک ملت در خصوص پرونده ادعای خسارت ۱.۶ میلیارد دلاری از خزانه‌داری انگلیس، دست به شفاف سازی زد. محمد بیگدلی، مدیرعامل در این باره اعلام کرد: با توجه به شرایط توافق‌نامه بین این بانک و خزانه‌داری انگلیس، امکان افشای دقیق اطلاعات مقدور نیست.

اما اخبار مندرج در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص مبلغ ادعای خسارت ۱.۶ میلیارد دلاری به هیچ وجه مورد تایید این بانک نبوده و با مبلغ مورد تفاهم اختلاف فاحشی دارد. عدم افشای موضوع توسط این بانک تا حال حاضر با مجوز نهادهای نظارتی و با هدف احتراز از تشدید فضای رسانه‌ای و احتمال خدشه به اصل محرمانگی موضوع بوده است. مبلغ مذکور نیز به رغم انقضای موعد مقرر تاکنون به حیطه وصول درنیامده و اقدامات لازم برای پیگیری وصول آن در دستور کار است.

 دلایل تمدید تعلیق نماد بانک ملت

در همین حال مدیریت عملیات بازار بورس تهران پیرو انتشار اطلاعیه ادامه تعلیق نماد معاملاتی بانک ملت در 23 شهریور ماه اعلام کرد: به رغم پیگیری‌های انجام شده، ابهامات موجود در وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، برطرف نشده است. لذا تعلیق نماد به مدت 9 روز دیگر تا 15 مهرماه تمدید می‌شود. پیش از این بورس تهران به منظور بررسی علت عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت از تعلیق نماد بانک ملت حداکثر تا 2 مهر ماه خبر داده بود.

شفاف‌سازی « وبملت » درباره ادعای خسارت از انگلیسی‌ها8