زمان عرضه اولیه هلدینگ شستا در بازار سهام

11:39 - 1400/01/21
مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تامین ضمن اشاره به میزان سود عملیاتی در دو ماهه دوره مالی جدید از عرضه اولیه شستا، ۲۲ زیرمجموعه دیگر و این هلدینگ تا پایان سال در بورس و فرابورس خبر داد.

دنیای بورس: محمدعلی شیرازی در نشستی خبری درباره واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفت: باتوجه به شفافیت خرید و فروش در بورس ، تصمیم گرفتیم واگذاری‌های شرکت‌های زیرمجموعه شستا از این طریق صورت پذیرد چرا که ضمن الزام شرکت ها به افشای منظم اطلاعات از پرداخت مالیات نیز معاف خواهند شد.

وی از عرضه اولیه 24 شرکت تا پایان سال در بورس یا فرابورس خبر داد و گفت: شستا و سرمایه‌ گذاری صبا تامین هم در این شمار خواهند بود.این هلدینگ به عنوان بازوی بازار سرمایه در مجموعه شستا،عرضه سهام شرکت‌های شستا و بازارگردانی آنها را برعهده دارد.

به گفته شیرازی در دو ماه نخست دوره مالی جاری 430 میلیارد تومان سود عملیاتی ناشی از خرید و فروش سهام عاید این شرکت شده و بازدهی پرتفوی حدودا 700 درصد از بازار بیشتر بوده است.همچنین در مورد مدیریت شرکت‌های بزرگ و کوچک تغییر رویکردی داشتیم به این ترتیب که سهام شرکت‌های کوچک حتی‌الامکان فروخته شود و شرکت‌های بزرگ که نقدشوندگی خوبی دارند و صنایع آینده‌داری هستند، مدیریت شوند.